SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Tidak Wajar Timbul Spekulasi Hanya Kerana CMK Terjumpa Sahabat Lama Pemimpin UMNO Pahang


Terserempak sahabat lama, YB Ahli Parlimen Maran di Legend Hotel KL
Selepas beberapa hari mengambil keputusan unudur diri dari PKR baru-baru ini (11 Feb), hati dan jiwa nampaknya lebih tenang dan tenteram sebenarnya. Biar pun diasak bertalu-talu oleh teman-teman seperjuangan dalam parti itu namun CMK berjaya membuktikan yang prinsip serta maruah itulah yang lebih penting untuk dipertahankan sekarang ini. Terkadang CMK hairan dengan beberapa kerat pemimpin parti yang rela menerima apa saja keputusan dan perbuatan salah laku yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu, demi kerana mahu kekal dengan jawatan masing-masing. Malah lebih parah lagi, ada yang rela menjilat kembali ludah pemimpin tertentu agar diri mereka diangkat semula oleh pucuk pimpinan parti. Masing-masing mahu menjadi calonn dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti agaknya. Omongan Anwar bahawa Pakatan Rakyat akan menakluki Putrajaya telah menyebabkan masing-masing trauma dan bercita-cita besar untuk menjadi wakil rakyat sebenarnya. Akibatnya, segala penyelewengan dan penipuan yang berlaku dalam pemilihan PKR 2010 yang lalu diterima dengan sepenuh hati. Jika dulu merekalah orangnya yang menentang, tetapi kini mereka rela pula bersekongkol dengan pihak-pihak berkenaan. Apakah ini caranya berpolitik?. Di mana prinsip dan maruah mereka ini sebenarnya. Menegur kepincangan pula menjadi satu kesalahan besar dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR). Akhirnya ahli-ahli yang ada dicucuk hidung seperti lembu untuk menerima apa saja yang dilakukan oleh pemimpin atasan. Jika inilah caranya, maka apakah parti ini mampu membawa perubahan buat rakyat Malaysia agaknya?. Perubahan yang ingin dibawa jelas sekali memakan diri mereka sendiri. CMK tidak mahu dituduh sebagai pengkhianat rakyat gara-gara ketaksuban kepada mana-mana pemimpin sebenarnya. Kita perlu berpijak dibumi yang nyata, dan bukan sekadar beretorik politik semata-mata untuk mendapatkan sokongan rakyat terhadap parti kita. Inilah kelemahan ketara yang berlaku dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sebenarnya. Justeru itu, mereka perlu benar-benar ikhlas untuk berubah sebelum bercita-cita besar untuk membawa perubahan buat semua rakyat Malaysia secara keseluruhannya.

Memang tidak diakui, ramai pihak menghubungi CMK untuk bertanyakan sesuatu terutamanya dengan keputusan yang cukup berat itu. Bukan sahaja pemimpin PKR dan PAS malahan juga pemimpin UMNO. Semua persoalan dan pertanyaan akan dilayan dengan baik sebenarnya. Malah, CMK tetap pertahankan tindakan keluar PKR adalah sesuatu yang dibuat dengan jujur dan ikhlas tanpa tekanan atau tawaran daripada mana-mana pihak. CMK tidak bercadang untuk menyertai mana-mana parti politik dalam masa terdekat ini. Niat CMK adalah untuk berehat dan mungkin tempoh bertenang itu agak lama juga bergantung kepada keadaan. Ramai yang menuduh CMK akan melompat ke UMNO, KITA dan lain-lain parti. Tambahan pula bila melihat kelibat CMK dengan kepimpinan parti terbabit sebenarnya. CMK bersikap jujur dan melayan semua sahabat sebenarnya. Malah semalam, CMK sempat bertemu dengan sahabat lama (foto) yang kini menjadi orang kuat UMNO iaitu Dato' Ismail Mutalib. Beliau yang merupakan Ahli Parlimen Maran dan juga Setiausaha Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC). Kami sudah berkawan sejak beliau belum menjadi wakil rakyat lagi sebenarnya. Pertemuan singkat di Hotel The Legend, Kuala Lumpur itu berlaku tanpa disangka dan kami meluangkan masa minum dan makan di sebuah restoran dekat Kg.Baru. Banyak perkara yang dibualkan termasuk politik dan isu-isu semasa. Orang boleh kata apa saja tentang pertemuan ini. Namun mereka juga harus sedar, selepas tidak bersama PKR beberapa bulan yang lalu CMK banyak naik ke pentas ceramah PAS di seluruh negeri Pahang. Malah CMK telah berceramah dengan kesemua Naib Presiden PAS iaitu Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, Dato' Hj.Mahfuz Omar dan Salehuddin Ayub. Maka, apakah spekulasi yang mahu dibuat tentang perkara ini agaknya?. Apa yang penting CMK jujur berkawan dengan semua orang. Kepada mereka yang masih berada dalam perjuangan, teruskan usaha kalian. Salam Perjuangan

0 Komen Artikel Ini: