SELAMAT DATANG KE BLOG CUCUMATKILAU OFFICIAL | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

CMK Nafikan Terlibat Sebagai Agen UMNO Untuk Beli Ahli PKR Keluar Parti Sempena PRK Kerdau!

CMK ingin menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang telah dibuat oleh beberapa pemimpin PKR Pahang termasuk Ahmad Nizam Hamid (Ketua Cabang Temerloh) baru-baru ini kononnya ada usaha terancang pihak tertentu yang menjadi agen UMNO untuk menarik ahli PKR keluar parti itu dan menyertai UMNO sempena Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau ini. Tuduhan ini tidak wajar kerana bukan semua ahli yang keluar PKR itu boleh dibeli sesuka hati seperti yang diperkatakan. CMK keluar PKR pada 11 Feb 2011 yang lalu dengan rela dan ikhlas hati selepas melihat beberapa kelemahan dan kepincangan berlaku di peringkat negeri dan pusat gagal diselesaikan dengan baik. CMK keluar dua hari sebelum ADUN Kerdau meninggal dunia, tiada tawaran atau habuan dijanjikan oleh sesiapa baik parti UMNO sendiri seperti yang dimaksudkan. CMK mengambil keputusan berat meninggal PKR, biar pun pernah bertanding mewakili parti itu dalam PRU12 lalu atas kerana melihat pemimpin PKR itu sendiri telah mula berubah sebelum merkeka bercita2 besar mahu membawa perubahan buat rakyat. Keadilan ketika Anwar berada dalam penjara lebih indah perjuangannya dari selepas Anwar keluar. Pemimpin mula berubah bila melihat kuasa sudah mula berada didepan mata mereka. Omongan kononnya Pakatan Rakyat mahu merampas Putrajaya pada PRU13 nanti menyebabkan ramai pemimpin mula berkira-kira untuk memegang jawatan penting apabila kerajaan baru dibentuk nanti.

Ada yang mahu menjadi Menteri, wakil rakyat, ahli majlis, ahli lembaga pengarah syarikat dan sebagainya. Akhirnya, masing-masing sanggup melakukan segala apa yang dituduh kepada musuh dahulu. Amalan jahiliah meresap kembali dlm jiwa-jiwa pemimpin PKR yang ada hari ini. Hingga akhirnya mereka yang mahu menegur dan memperbetulkan keadaan akhirnya dianggap pengkhianat dan diterajang keluar dari kepimpinan parti itu. Beberapa kerat pemimpin yang hipokrit dan khianat kepada perjuangan telah diangkat oleh pucuk pimpinan, sebaliknya mereka yg jujur dan ikhlas berjuang dipinggirkan malah dituduh dengan berbagai tuduhan liar. Justeru itu CMK amatlah berharap agar pemimpin PKR Pahang berhati-hati membuat tuduhan kononnya ada usaha oleh agen UMNO mahu membeli ahli mereka sekarang. Jika benar ahli dibeli, maka sudah pastilah CMK dulu yang kaya raya menikmati kemewahan dan habuan yang ditawarkan. Semua ini adalah satu retorik politik biasa yang digunakan untuk menagih simpati rakyat agar menyokong mereka.

Jangan anggap semua ahli boleh dibeli begitu mudah seperti yang mereka gambarkan. Tidak semua yg keluar parti kerana wang ringgit, mereka sebenarnya sudah kecewa dengan permainan politik beberapa kerat pemimpin yang menabur janji serta omongan kosong untuk menarik perhatian rakyat. Semoga para pengundi di DUN Kerdau bijak membuat pilihan dan menilai pemimpin yang akan mewakili mereka dengan tenang dan berhati-hati hendaknya. CMK akaui selepas keluar PKR, ramai pihak yang mahu mengajak saya menyertai mereka. Namun, buat masa ini saya lebih seleas mengambil sikap "neutral dan tidak bias kepada mana2 pihak". Mana yang baik akan saya sokong dan mana yg terkurang akan saya tegur dengan ikhlas tanpa kekangan daripada mana-mana pihak. Kehadiran CMK ke PRK Kerdau kali ini tidak lebih sebagai pemerhati yang akan memantau pergerakan semua pihak sepanjang tempoh berkempen dai 25 Feb hingga 6 Mac ini. Kepada semua pihak, berkempenlah secara berhemah dan jangan membuat provokasi melampau kepada pihak lawan yang akhirnya menimbulkan kekecohan dan menyebabkan persepsi buruk kepada orang luar terhadap pilihanraya kecil yang bakal berlangsung itu nanti.

0 Komen Artikel Ini: