SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Khabar Angin Isu Chegubard Tinggalkan PKR, Ke Mana Arah Hala Tuju Perjuangannya Selepas Ini!

Susulan pendedahan CMK berkaitan khabar angin tentang tokoh anak muda Keadilan iaitu Chegubard yang tewas secara misteri ditangan Samsul Iskandar ketika merebut jawatan Ketua AMK dalam Pemilihan 2010 yang lalu, maka blog CMK menjadi sedikit panas dan tegang. Tambahan pula banyak blog pro UMNO memetik artikel tersebut termasuk AnwarAIDC yang pernah menyiarkan gambar CMK cium Anwar satu ketika dulu. Kini orang-orang kanan Chegubard terus dihujani dengan berbagai persoalan daripada anak muda Keadilan di seluruh negara. Mereka gusar, ke mana hala tuju perjuangan Chegubard jika dia meninggalkan PKR?. Soalnya, ke manakah arah tujuan beliau selepas ini?. Semua itu terletak dibahu anak muda itu jika benar beliau akhirnya terpaksa meninggalkan PKR. Tidak perlu ada yang menuduh dia pengkhianat kerana masa sudah terlalu lama diberikan kepada pucuk pimpinan tertinggi PKR untuk menyelesaikan kemelut Pemilihan 2010 dulu. Namun, segala yang dijanjikan itu nampaknya tidak membuahkan hasil. Bayangkan kemenangan Samsul ke atas Chegubard diisytiharkan tanpa jumlah undi yang diperolehi. Ini sesuatu yang amat tidak wajar berlaku dalam sesebuah parti sebenarnya. Apa akan terjadi jika Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tidak mengumumkan jumlah undi bila mengisytiharkan pemenang sesuatu pilihanraya?. Bukankah kita akan tuduh SPR menipu dan sebagainya. Kini, apa yang berlaku kepada Chegubard harus dijadikan tauladan kepada PKR agar tidak mengulangi perkara yang sama pada masa akan datang. Berlaku adillah dalam parti sendiri sebelum beriya-iya mahu mencari keadilan buat rakyat. Keadilan itu perlulah ditegakkan dan bukan hanya untuk dilaungkan semata-mata.


Panas, Chegubard juga dilihat muncul dengan MB Negeri Sembilan ini
Lantaran itulah CMK tidak hairan jika benar Chegubard membawa diri. Itu hak beliau setelah sekian lama menunggu dan terus menunggu. Difahamkan, beliau kini aktif dengan berbagai aktiviti dibawah SAMM (Solidariti Anak Muda Malaysia). Anehnya, itu pun menjadi halangan pihak-pihak tertentu hinggakan banyak program beliau terpaksa dibatalkan akibat campur tangan pihak atasan PKR. CMK melihat, ini satu perkembangan yang tidak wajar dan tidak sepatutnya berlaku. Malahan lebih teruk lagi, bila ceramah beliau juga banyak yang dihalang sedangkan beliau masih lagi bersama PKR. Bayangkan anak muda seperti Chegubard yang telah banyak berjasa kepada perjuangan Keadilan tiba-tiba diperlakukan begitu?. Justeru itu, tidak hairanlah jika beliau pergi sebagai seorang pejuang yang bermaruah. Apapun, keputusan terletak ditangan Chegubard sekarang. Beliau yang juga mempunyai hubungan saudara dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu khabarnya memberi masa lagi kepada parti untuk menyelesaikan kemelut yang melanda. Jika tiada jalan penyelesaian, maka barulah keputusan drastik akan dibuat olehnya. Ramai yang menuduh beliau gila jawatan, tapi mereka harus ingat dia juga pernah ditawarkan jawatan oleh PKR sebelum ini. Namun dia menolak atas kerana prinsip yang terus dipertahankan. Soalnya apakah dia akan bersama UMNO, PAS, DAP, KITA atau lain-lain parti yang seangkatan dengannya?. Atau mungkin akan terus aktif dengan NGO seperti SAMM, Perkasa dan sebagainya. Hanya Chegubard lebih mengetahuinya. Apapun keputusan yang dibuat, CMK tetap menghormati keputusan beliau dan sesungguhnya dia akan pergi sebagai seorang pejuang yang bermaruah dan bukan pengkhianat seperti yang lain-lainnya.

0 Komen Artikel Ini: