SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

CMK Hadir Ke Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) Di Stadium Shah Alam Pada Hari Sabtu (22 Okt) !

Ramai yang marah dan mengutuk CMK gara-gara menyiarkan gambar "wanita Melayu tidak bertudung" hadir ke Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) di Stadium Shah Alam pada 22 Oktober lalu (Sabtu). Alasan yang diberikan kononnya ramai lagi yang bertudung turut hadir maka kenapa gambar yang tidak enutup aurat itu yang CMK siarkan. Sebenarnya bukan niat CMK untuk menghina atau sebagainya. CMK berada dalam stadium ketika itu dan melihat sendiri situasi yang berlaku. Ternyata, program itu jelas bertujuan untuk menyelamatkan akidah dan mereka yang hadir perlulah menunjukkan akidah yang baik dan mencerminkan wajah wanita Islam yang sebenar. Apa guna hadir ke majlis sebegitu elok dan baik dengan berpakaian tidak menutup aurat dan menjolok mata?. Malah, ramai dikalangan yang hadir hanya sekadar "suka-suka" atau "dipaksa" hadir oleh majikan mereka. Mereka juga dikatakan menerima elaun-elaun tertentu disampin makan minum percuma. Sewajarnya, kehadiran wanita Melayu dengan aksi sebegitu tidak wajar sama sekali. Apatah lagi, himpunan itu bertujuan untuk menyelamatkan akidah umat Islam agar tidak dimurtadkan oleh agama lain. Malah, ia juga bertujuan untuk memaksa kerajaan mengetatkan peraturan kebebasan beragama dan sebagainya. Sepatutnya, mereka yang hadir sedar dimana berada. Lainlah jika mereka hadir ke majlis-majlis hiburan dan sebagainya. Kenapa ini harus terjadi ?.


CMK sempat bergambar belakangkan pentas utama di Stadium Shah Alam
ketika Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) tersebut diadakan Sabtu lalu

Gambar ini telah cetuskan kontroversi selepas ia didedahkan di facebook

Sikap yang ditunjukkan oleh mereka yang terbabit jelas sekali bertentangan dengan matlamat program tersebut. Apa yang lebih mengejutkan ialah kehadiran umat Islam jauh sekali daripada apa yang dirancang sebenarnya. Terdapat hanya sekitar dua ribu hingga tlima rebiu orang sahaja yang memenuhi stadium berkenaan. Walhal, pada awalnya hasrat untuk mengumpul sejuta orang atau seratus ribu orang mahu dilakukan. Ia jelas bermakna himpunan itu gagal mencapai matlamatnya. Apapun, kelihatan beberapa tokoh agama terkenal seperti Tan Sri Harussaini Zakaria (Mufti Perak), Datuk Dr.Hassan Ali (Exco Selangor), Ibrahim Abu Shah (UiTM) dan ramai lagi jelas menarik perhatian orang ramai terhadap program tersebut. Semoga matlamat yang mahu dilaksanakan tidak merosakkan akidah umat Islam itu sendiri hendaknya.

0 Komen Artikel Ini: