Friday, July 25, 2014

Isu Duit Banjir: NGO Angkara Akan Bangkit Gerak Suara Rakyat


Banjir besar di Kuantan sudah hampir lapan bulan berlalu. Borang dan dokumen dah macam-macam MANGSA TANDA TANGAN smpai berebut2.. mereka mengharap bantuan untuk meringankan bebanan. Saban hari tunggu dan terus menunggu bagai menunggu BULAN JATUH KE RIBA.. tidak kira mereka orang UMNO, PAS, PKR, DAP atau lain2 parti.
Semuanya adalah RAKYAT YANG PERLU DIDAHULUKAN.. 

Namun, apakan daya JANJI TINGGAL JANJI.. ALASAN DEMI ALASAN terus disajikan. Duit bantuan banjir entah ke mana.. Tak lama lagi musim tengkujuh akan menjelma.. Maknanya BANJIR SETERUSNYA akan melanda.. Soalnya, MANA PERGI DUIT BANJIR?. Ada yg dah meninggal dunia menunggu.. Kutip nama dah berkali-kali.. Tapi tetap tiada apa yang mereka terima...

Maka itu, atas dasar PRIHATIN ISU RAKYAT maka kami akan lancarkan gerakan besar-besaran untuk menuntut JANJI DUIT BANJIR drp pihak kerajaan. Demi Rakyat ia terpaksa dilaksanakan agar kerajaan CAKNA dengan nasib sebahagian besar dr mereka yang kini masih mengharap.

Satu HIMPUNAN RAKYAT akan diadakan sebelum musim tengkujuh tidak lama lagi bagi mendesak kerajaan bertindak segera sebelum banjir berikutnya melanda. Jika tidak pasti duit banjir 2013 akan terus lenyap dan hilang dari ingatan sama seperti munculnya isu MH17 menenggelamkan isu MH370.

Satu Soladirati gabungan NGO rakyat akan digerakkan ke arah itu. Sokongan semua amatlah diharapkan tanpa membezakan fahaman politik kepartian masing-masing. Demi rakyat ayuh kita turun.. Menuntut hak kita. Jika anda sebahagian dari mangsa banjir, sebarkan mesej ini dan ajak seberapa ramai untuk hmpunan akan digerakkan tidak lama lagi.

Jangan biarkan nasib rakyat diperkotak-katikkan... Rakyat wajar didahulukan.. Kerana Perdana Menteri Malaysia adalah orang Pahang. Maka itu, biar rintihan rakyat ini didengari hingga ke Putrajaya. Ayuh.. bangkit, pertahankan hak anda.

MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

0 Komen Artikel Ini: