SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Kerajaan UMNO BN Tergamak Halang Umat Islam Bangkit Tentang Maksiat Sebaliknya Sanggup Beri Pula Lesen Serta Ruang Program Itu Dianjurkan !!

Sumber: pahangdaily

Dalam keadaan gejala sosial seperti mat rempit, arak, judi, dadah, ragut, buang bayi, seks bebas dan sebagainya yang melambak-lambak mutakhir ini, tiba-tiba kerajaan membenarkan pula Konsert 12hours Pittbull di negara Islam 1Malaysia ini. Apakah motif sebenar kebenaran itu diberikan oleh sebuah kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu yang kononnya beragama Islam itu agaknya. Mereka seolah-olah ingin menyuburkan lagi aktiviti maksiat dan mungkar kepada anak-anak muda yang diketahui sudah rosak akhlak dan akidahnya. Mana pergi menteri agama dan pemimpin Melayu UMNO yang selama ini mendabik dada kononnya mereka rela mati untuk mempertahankan agama dan kedaulatan negara tercinta ini?. Menyepi dan tidak berani berhujjah. Bukankah kita ada Jamil Khir Baharom, Mashitah Ibrahim, Pirdaus Ismail dan ramai lagi yang kononnya bertanggungjawab untuk menegur dan memantau segala tindakan kerajaan yang bercanggah dengan ajaran Islam itu sendiri. Kini, mereka seolah-olah ditutupkan mata dan hati untuk menerima kebenaran. Mereka semua jadi "syaitan bisu" yang gagal melakukan apa-apa bagi mencegah kemungkaran yang berlaku di depan mata. Kami tidak dapat menggambarkan betapa dasyatnya aktiviti maksiat yang akan berlaku bermula jam 7.00 malam ini sehingga 2.00 pagi itu. Apa yang jelas daripada lebih 5,000 pengunjung yang dijangka akan hadir sudah pasti majoritinya adalah anak-anak orang Melayu yang kononnya beragama Islam. Siapa yang akan menanggung segala dosa dan kemungkaran yang diberi lesen ini agaknya?.

Bukankan mereka yang turut sama mengundi kerajaan UMNO Barisan Nasional dalam pilihanraya umum lalu bakal mendapat sahamnya di akhirat kelak. Apakah puak-puak UMNO sedar dengan apa yang berlaku ini agaknya?. Atau mereka terpaksa membisu takut untuk bersuara bagi mengelakkan daripada dituduh cenderong menyokong parti pembangkang dalam isu panas ini. Konsert yang bakal berlangsung di Arena Tertutup Bukit Kiara itu nanti turut akan dibantu oleh pihak polis, DBKL dan anggota Rela. Mereka dikatakan turut serta bagi membantu mengawal keadaan bagi menggelakkan berlaku insiden yang tidak diingini oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Malah, konsert tersebut juga mendapat sokongan pihak lain seperti Kompleks Sukan Bukit Kiara, Pusat Sains Negara, Plaza Damas dan Plaza Damansara yang akan digunakan sebagai kawasan meletak kenderaan. Manakala itu difahamkan penganjur juga menyediakan beberapa buah bas bagi setiap 15 minit bagi memudahkan orang ramai hadir ke tempat konsert berkenaan berlangsung.


Pelik, umat Islam bantah program maksiat dihalang dan diganggu
oleh pihak polis dalam negara Islam Hadhari seperti 1Malaysia ini

Malah, anehnya pihak polis dengan bangganya menasihatkan orang ramai datang awal dan menggunakan pengangkutan awam bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas. Pihak polis didapati begitu prihatin untuk menjaga dan mengawal orang ramai yang hadir ke satu acara mungkar dan maksiat, sebaliknya mereka bertindak zalim menghalang satu perhimpunan aman yang diadakan selepas solat Jumaat bagi membantah kebenaran meluluskan lesen judi bola Piala Dunia dan konsert Pittbull di Masjid Jamek Kampung Bharu selepas solat Jumaat petang semalam. Perhimpunan aman yang dihadiri oleh lebih 500 jemaah itu telah diganggu oleh pihak polis dengan berbagai cara. Sedangkan rakyat membantah program mungkar berlaku di dalam sebuah negara Islam seperti Malaysia ini. Pihak polis pula yang bertindak menghalang mereka membuat protes !! Apa makna semua ini?. Bukankah ia jelas membuktikan bahawa kerajaan UMNO BN sebenarnya sudah "tersesat jauh dari Islam" dan wajar ditarbiyahkan untuk "kembali ke pangkal jalan". Jika inilah keadaannya, kita khuatir Allah akan menurunkan bala ke atas negara ini dan akhirnya kita semua akan menjadi mangsa kedurjanaan itu sebenarnya.

[Oleh itu, marilah kita sama-sama berdoa agar Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada manusia durjana yang sanggup menghina dan memperlecehkan agama Islam. Mereka hanya melaungkan akan mempertahankan kesucian Islam ketika ada pilihanraya kecil, sebaliknya mendiamkan diri apabila Islam didicemari oleh unsur-unsur maksiat, mungkar dan durjana seperti ini. Malah, kita juga hairan dengan sikap pihak berkuasa yang menyokong program maksiat itu dan menghalang umat Islam memprotes program tersebut. Inilah bukti bahawa kerajaan 1Malaysia bukannya berminat untuk mengamalkan Islam, sebaliknya menjadi Islam itu sebagai perhiasan untuk memancing undi pilihanraya semata-mata. Wajarlah umat Islam di seluruh negara menjatuhkan kerajaan yang zalim ini, jika tidak masa depan generasi muda akan terus punah ranah akibat disogokkan dengan unsur perjudian dan hiburan melampau seperti ini. Apa yang jelas, niat murni mereka ialah supaya akhlak anak-anak muda terpesong dan akhirnya membenci Islam serta menolak keadilan tertegak di muka bumi ini. Akhirnya mereka yang sudah punah akhlak dan keimanan ini akan menyokong UMNO BN biarpun apa yang dilakukan jelas bertentangan dengan syariat Islam itu sendiri].

0 Komen Artikel Ini: