SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Panas: Tewas PRU, Blogger CMK Mahu Saman Utusan



[Calon Bebas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N13 Semambu, Mohd Shukri Mohd Ramli A.K.A Blogger Cucumatkilau tidak teragak-agak untuk menfailkan tindakan saman terhadap akhbar media arus perdana milik UMNO, Utusan Malaysia berikutan penyiaran fakta salah berkenaan dirinya di akhbar itu pada 18 April lalu (selepas hari penamaan calon PRU-13). Dalam laporan gambar itu menyatakan beliau akan bertanding atas tiket Parti Islam SeMalaysia (PAS) untuk menentang Ulamak Muda UMNO,  Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya (BN) di Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) N15, Sanglang di Perlis Indera Kayangan. Walhal beliau sebenarnya tidak bertanding di Perlis sebaliknya di DUN N13 Semambu dalam negeri Pahang. Ketika dihubungi, Shukri berkata tindakan Utusan Malaysia itu jelas sekali mengelirukan fakta dan menyebabkan beliau tidak mendapat kepercayaan pengundi kerana disyaki bertanding atas tiket bebas atas tajaan PAS di DUN Semambu. Susulan itu katanya, dia kehilangan banyak undi dari kalangan penyokong UMNO dan pengundi atas pagar. "Wartawan terbabit telah tersalah menyiarkan gambar saya dengan nama calon lain di Perlis. Saya difahamkan Mohd Shukri (Perlis) menang ke atas Ustaz Fathuk Bari dengan majoriti tipis 121 undi sahaja... Beliau mendapat 3,632 undi manakala ulamak muda UMNO itu mendapat 3,511 undi. Dia menang tapi saya kalah di DUN Semambu. Utusan menyiarkan gambar saya atas nama orang lain... nama saya Mohd Shukri Mohd Ramli sedangkan calon PAS itu namanya Mohd Shukri Ramli... Ini semua gara-gara wartawan yang tanpa usul periksa mengambil gambar menerusi google image di internet. Saya tewas akibat kekeliruan ini sedangkan saya bertanding di kawasan yang ada peluang untuk menang atau setidak-tidaknya tidak hilang deposit.. Saya akan berbincang dengan peguam untuk tindakan saman dalam masa terdekat", katanya. Sebelum ini  dia pernah saman Utusan dakwaan Cium Anwar, namun kes tersebut tertangguh atas masalah teknikal di mahkamah].


Sumber Artikel: http://pahangdaily.blogspot.com/#ixzz2Sie5G900

0 Komen Artikel Ini: