SELAMAT DATANG KE BLOG CUCUMATKILAU OFFICIAL | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Sampai Bilakah Mangsa Banjir Kuantan Mahu Di Perbodohkan ?


Terkadang sedih dan simpati dgn nasib RAKYAT KUANTAN... Duit banjir sumbangan kerajaan UAE sudah diagihkan tp majoriti mangsa masih belum terima, BANJIR RAOUND KEDUA NAK MUNCUL PULAK ni.... Antara jawapan bangang yg diberikan oleh pihak berkenaan ialah :-

1. Ada bukan mangsa tp menyamar jd mangsa, rumah naik air sikit jer.. dahlar rumah sewa.. so baik jangan bagi semua.. (yg tipu maybe 10% jer, tapi yg dinafikan hak 90%)

2. Duit banjir dr kerajaan UAE telah dipulangkan kepada UAE.. jawapan dr org SUK bila ada sahabat telefon.

3. Kalau nak duit banjir pergi tuntut sendiri dekat Kedutaan UAE di Kuala Lumpur.. juga jawapan dari SUK Pahang .. bila ada yg ke sana.

Macam2 jawapan mengarut yg sengaja direka cipta untuk menafikan hak rakyat seperti yang dijanjikan... Soalnya mana pergi wang yg diberikan oleh Kerajaan UAE khas utk sumbangan kepada mangsa banjir...?

Kenapa ada urusetia banjir MENJUAL BARANGAN BANJIR atas alasan berlebihan?. Malah ada urusetia sorok barangan seperti tilam, bantal, selimut, beras, gula dll?., Lepas habis banjir pakat jual belaka atas alasan berlebihan...

Banyak lagi pengkhianatan HAK RAKYAT berlaku ketika banjir dulu.. Kini  banjir baru akan tiba bila2 masa sahaja...Oleh itu, kami akan bongkarkan demi RAKYAT yang sepatutnya didahulukan.

Pihak kami akam membuat pendedahan eksklusif perkara ini agar rakyat tidak kira dari apa jua fahaman politik tidak terus diperkotak-katikan oleh pihak penguasa yang khianat sebenarnya.

Mohd Shukri Mohd Ramli  
Penyelaras NGO
 Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

0 Komen Artikel Ini: