SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Pak Majid Tidak Wajar Berlari Keliling Malaysia Tanpa Penaja


Ramai pihak memuji Pak Majid dlm usaha beliau mengelilingi Semenanjung selepas Pahang pertahankan kejuaran Piala Malaysia baru-baru ini.
Bg sy apa yg dilakukan oleh Pak Majid ini sepatutnya dihalang oleh pihak2 berkenaan. Percubaan pertama berjalan dr Kuantan ke Stadium Shah Alam tahun lepas sudah memadai utk orang mengenali Pak Majid.


Percubaan kedua berjalan dr Rantau Panjang ke Kuantan tahun ini juga sudah memadai. Mana ada d sejarah org belayar keliling dunia (Azhar Mansor), berenang di selat Inggeris (Malek Adam), naik ke angkasa (Kapt Muzaffar) dll membuat benda yg sama berulang kali. Itu pun usaha mereka ditaja jutaan ringgit.

Soalnya, apakah Pak Majid ditaja?. Paling hebat dia dihadiahkan berbagai produk kesihatan oleh sykt Multi Level Marketing (MLM).

Pak Majid sepatut bersabar dulu, buat percubaan seterusnya selepas mendapat tajaan lumayan. Sekurang2nya dia berjalan keliling Malaysia dengan tajaan ratusan ribu ringgit. Tapi, kenapa tiada penaja yg sanggup berbuat demikian?.

Pak Majid sudah tua, kesihatan pun tidak menentu maka jalan terbaik ialah perjalanan beliau lengkap dgn doktor perubatan dan sebagainya, barulah berbaloi. Jika sekadar bersendirian tanpa sokongan, kita khuatir akhirnya keselamatan beliau akan terjejas di tengah jalan.

Kenapa tergesa2 berlari semula, melainkan ada ratus ribu menanti?. Lebih baik Pak Majid buat larian ke seluruh negeri Pahang dari daerah ke daerah drp keliling semenanjung Malaysia. Itu lebih baik dan pasti akan disambut dengan meriahnya oleh penyokong Pahang disana.

Mohd Shukri Mohd Ramli
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

1 Komen Artikel Ini:

  • Unknown says:
    Nov 21, 2015, 6:21:00 PM

    Lariannya bukanlah utk kebendaan, lariannya adalah Lebih bernilai drpd itu.

    Lariannya Bukan untuk disokong dipuja, lariannya Adakah Lebih bernilai drpd itu.

    Hanya pelari sejati yg memahami.