Thursday, March 30, 2017

Video Rafizi 'Serang' Dr Mahathir, 'Walau Pun Lama' Tapi Masih Lagi Relevan !


KUANTAN: Pakatan Harapan (PH) terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini menerima tanparan hebat menjelang Pilihanraya Umum Ke-14 akan datang apabila video pendedahan panas Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli tentang kekayaan anak-anak bekas Perdana Menteri 22 tahun,   Tun Dr Mahathir kini tular di media sosial. 

Malah video tersebut juga telah disiarkan dalam Buletin Utama TV3 baru-baru ini. Walau pun ceramah Rafizi itu berlaku beberapa tahun yang lalu, namun dek kerana ia ditujukan kepada Tun Dr Mahathir yang kini merupakan salah seorang pemimpin dalam Pakatan Harapan (PH), maka ia pasti akan mengelirukan rakyat sebenarnya.

Demikian ditegaskan oleh bekas blogger PKR, Mohd Shukri Mohd Ramli (Blogger Cucumatkilau) kepada PDO. Menurut beliau ramai yang mempersoalkan, kenapa PKR tiba-tiba boleh bersekongkol dengan Mahathir sekarang ini. Walhal, umum mengetahui Mahathir adalah individu yang bertanggung jawab mengumbankan Ketua Umum parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke penjara pada 1998.

"Sebaran video Rafizi, walau pun dikatakan sengaja mencari isu oleh penyokong pembangkang namun bagi majoriti rakyat ia masih relevan dan wajar diberi perhatian. Pendedahan yang dibuat oleh Rafizi itu pasti tidak menyenangkan pemimpin Pakatan Harapan (PH), terutamanya Menteri Besar Selangor, Azmin Ali sendiri", katanya.



Shukri yang pernah menjadi calon PKR bagi kerusi DUN Kemayan pada PRU12 lalu turut mendakwa, sudah pasti dengan tersebarnya video ini akan memalukan Pakatan Harapan (PH).  Ketika mereka mahu membentuk gabungan yang mantap bagi menghadapi pilihanraya, tiba-tiba salah seorang pemimpin PKR pernah mendedahkan kekayaaan anak-anak bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu.

"Bagi saya jika apa yang didedahkan oleh Rafizi itu adalah fitnah semata-mata, maka Tun Dr Mahathir wajar menyaman pemimpin PKR itu. Ini kerana ia jelas memalukan keluarganya. Beranikah Tun Mahathir bertindak sedemikian?. Usah dipersoalkan kenapa media memainkan isu ini. Soalnya, benarkah ia diperkatakan oleh Rafizi atau sebaliknya. Soal baru atau lama itu hal lain, soalnya benarkah kekayaan anak-anak Tun Mahathir sedemikian rupa", katanya. 



"Ia bukanlah fitnah tetapi kenyataan, dan hanya rakyat yang bijak menilai sahaja pasti akan melihat ia tidak bagus untuk masa depan negara ini. Mahathir menuduh Najib membolot harta kekayaan negara ini, namun dalam masa yang sama rahsia kekayaan anak-anaknya pula terdedah. Sesuatu yang amat mengecewakan penyokong PH sebenarnya. Rakyat harus bijak membuat penilaian demi masa depan mereka", tambah beliau lagi.

Shukri turut menegaskan  sentiman simpati dan kasihan tidak wajar dicampur adukkan dengan politik. Mereka harus lebih simpati kepada Anwar yang kini masih berada dalam penjara daripada susuk tubuh orang yang pernah menganiaya beliau suatu ketika dulu. Tiba-tiba orang itu dianggap sebagai "hero" dan "pejuang rakyat" pula. Bukankah itu sesuatu yang amat pelik sebenarnya. #pdonews

0 Komen Artikel Ini: