SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Tak Sampai Pun 24 Jam, Lebih 100 Ribu Netizen 'Tonton Video' Isu Air Jengka 7 !


Tidak sampai 24 jam isu air di Felda Kenanga Jengka 7 diterjah, video yang dipaparkan telah mencecah 107,546 tontonan dari kalangan netizen seluruh dunia (Statistik 3.00 petang 17/3/2018). Pertambahan yang drastik terus berlaku berikutan ia telah dishare oleh 1,547 facebookers.

Sesuatu yang cukup menakjubkan sebenarnya. Kami melihat mungkin kerana isu ini ada kena mengena dengan masalah air di negeri Selangor dan Pulau Pinang yang sering dilaporkan oleh media arus perdana terutamanya TV3.

Ramai dikalangan netizen menganggap, TV3 tidak berlaku adil kerana hanya melaporka masalah air yang berlaku di negeri pembangkang semata-mata. Sedangkan isu air turut berlaku di negeri yang ditadbir oleh Barisan nasional (BN).

Sementara itu, kami difahamkan pihak Pengurusan Air Pahang Berhad (PAIP) telah turun padang untuk memantau isu ini sejak awal pagi tadi. Malah, air dilaporkan sudah mengalir laju di kawasan perkampungan Felda Jengka 7.


Ia memberi kelegaan kepada orang ramai terutamanya yang mengadakan majlis perkahwinan hari ini. Biar pun air agak keruh, mungkin ia disalurkan dari loji air yang berdekatan (Jengka 4) dan bukannya dari tangki yang disediakan.

Apapun, persoalan tentang tangki air masih belum terjawab setakat ini. Laporan lanjut menyusul dalam edisi terjah berikutnya. #ANGKARANEWS

0 Komen Artikel Ini: