SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Kerajaan UMNO BN Semakin Bercelaru Kini !!

Cucu amat terharu dengan apa yang berlaku kepada undang-undang negara sekarang ini. Nampak benar kini ia telah diperkotak-katikkan oleh pihak kerajaann untuk kepentingan politik mereka. Lantaran itu banyak kes-kes yang tidak logik dan masuk dek akal kini dilihat berlaku sewenang-wenangnya didepan mata kita. Risau benar untuk kita melihat ke depan, jika inilah yang bakal dihadapi juga oleh anak cucu kita pada masa akan datang. Tindakan yang jelas bercanggah dengan perlembagaan negara kita dilihat bagaikan keadilan oleh mereka. Apakah ini caranya untuk kita melaksanakan undang-undang di negara kita?. Mana perginya prinsip Rukunegara yang dipelajari dulu ketika di sekolah?. Mana perginya keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang yang selama ini diamalkan?. Apakah kini, dek kerana kuasa kita bebas melakukan apa sahaja? Jika beginilah keadaannya, maka wajarlah ayah bonda kita dipersalahkan kerana telah tersilap memilih kerajaan yang sesuai untuk kita. Kerajaan yang adil dan saksama melayan semua rakyat tanpa mengira fahaman politik, bangsa dan agama. Bukannya kerajaan yang kononnya berjiwa rakyat tetapi hanya memberi perhatian dan melaksanakan tanggungjawab untuk membela puak-puak UMNO dan Barisan Nasional semata-mata. Bahkan, kerajaan yang ada sekarang sudah jelas melampau dan wajar dihapuskan!. Mereka memang sudah terpesong dari matlamat asal kewujudannya.

Kekuatan politik dan kebangkitan Pakatan Rakyat yang mencetuskan gelombang "Tsunami" dalam pilihanraya umum ke-13 telah memberi tamparan hebat kepada kerajaan UMNO dan BN. Maka itulah, dalam menuju ke arah pilihanraya ke-13 tidak lama lagi mereka terpaksa mencari jalan yang sesuai untuk menafikan hak rakyat untuk memilih parti lawan sebagai kerajaan baru. Sudah lebih 50 tahun mereka merosakkan minda dan fikiran rakyat, kini rakyat semakin hari semakin keliru dengan apa yang berlaku di depan mata mereka. Hukuman yang dibuat oleh mereka amatlah dasyat sekali sehingga menghalalkan apa jua tindakan yang jelas bertentangan dengan undang-undang dan perlembagaan negara. Malah mereka juga sewenang-wenangnya mempersetankan semua prinsip yang sepatutnya

0 Komen Artikel Ini: