SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Pastikan Kebenaran Itu Tertegak Jua Akhirnya

Pertamanya Cucu ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan berbanyak terima kasih atas kesudian para pembaca menjengok ke blog ini. Ramai juga yang memberi komen, kerana kelewatan untuk mengemaskini blog ini secara efektif seperti dulu. Sebenarnya Cucu kini begitu sibuk dengan urusan bisnes dan terkadang agak leka untuk itu. Walau bagaimana pun Cucu masih menghargai sokongan dan kunjungan semua. Dikesempatan ini juga, Cucu ingin mengucapkan syabas dan tahnia kepada calon PAS di Manek Urai, yang telah berjaya memenangi kerusi itu Selasa lalu. Biarpun dengan hanya majoriti tipis 65 undi sahaja, namun ia jelas membayangkan bahawa rakyat tetap menolak UMNO dan BN secara keseluruhannya. Tidak lupa juga buat semua petugas dan pejuang Pakatan Rakyat yang telah bertungkus lumus bagi memastikan kemenangan bersejarah itu. Sebab apa ia bersejarah? Kerana kemenangan itu diperolehi dalam keadaan berhadapan dengan bala tentera bergajah BN serta limpahan janji manis dan kewangan yang mencecah jutaan ringgit. Sebab itulah rakan-rakan dari BN sendiri pun amat terkejut dengan kemenangan PAS ini. Cuma, bagi mengelakkan malu yang lebih besar maka mereka terpaksa berbangga dengan kejayaan mengurangkan majoriti kemenangan PAS itu. Walau bagaimana pun, rakyat lebih tahu situasi sebenarnya, daripada apa yang dikhabarkan oleh media perdana.

Cucu tetap berbangga dengan kemenangan PAS itu sebenarnya. Biarlah apa jua tohmahan yang dilemparkan oleh UMNO dan BN, namun yang menang tetap menang dan yang kalah itu tetap kalah biarpun dengan satu undi. Inilah yang berlaku kepada bekas ADUN Chini di Pahang iaitu Dato' Wan Razali Wan Mahussin dulu. Beliau tewas kepada calon PKR, Jefri Rashid dengan kelebihan 5 undi sahaja ketika itu. Apakah beliau boleh berkira-kira yang dirinya berbangga dengan kekalahan tersebut? Melainkan terpaksa menerima hakikat yang dia memang tewas dan kalah serta tidak lagi menjadi wakil rakyat kawasan terbabit. Beliau kini selesa menjawat jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri Pahang sehingga ke hari ini. Ini menguatkan lagi hujjah bahawa tidak ada orang yang akan bergembira dengan kekalahan biarpun hanya 5 undi sahaja. Kekalahan adalah sesuatu yang pahit untuk dikenang atau dibicarakan. Apatah lagi jika kita sudah mengeluarkan belanja yang besar untuk tujuan tersebut. Maka itu Cucu agak hairan dengan sifat dan perangai pemimpin UMNO dan BN yang bergembira dan seronok dengan kelalahan di Manek Urai. Walau bagaimana pun, Cucu tetap menjangka PAS akan menang dengan majoriti besar bagi kawasan tersebut dalam pilihanraya umum akan datang. Ini kerana tiada lagi janji manis tinggi menggunung dan pucuk pimpinan tertinggi akan turun berkampung di sana bagi menagih undi. Rakyat sebenarnya masih sayangkan PAS di Kelantan, ini kerana mereka tahu parti itu benar-benar ikhlas bekerja dan membela rakyat.

Perbicaraan liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim juga bermula sekarang. Biarpun perbicaraan sebenar akan bermula pada 24 Julai 2009 ini, namun Cucu tetap berharap agar keadilan dapat ditegakkan dalam kes ini. Bagi Cucu, integriti mahkamah akan terus hancur luluh jika masih ada tangan-tangan belakang yang mencaturkan segala keputusan yang bakal berlaku. Cucu tetap dengan pendirian asal bahawa pihak polis harus menyiasat laporan perubatan Hospital Pusrawi dan Hospital Kuala Lumpur berhubung dengan bukti jelas yang Saiful tidak diliwat oleh sesiapa. Jika ini benar, maka Saiful pula harus didakwa kerana membuat laporan palsu serta menipu pihak polis dan mahkamah. Namun, kenapa ini tidak dilakukan oleh polis Malaysia yang kononnya profesional. Nampak benar seolah-olah wujud konspirasi yang sama seperti kes pertama Anwar dulu. Semoga Datuk Seri Anwar Ibrahim akan tetap tabah menghadapi segala musibah dan dugaan ini hendaknya. Yakinlah, kebenaran pasti akan tertegak jua akhirnya di muka bumi. Teruskan perjuangan, lawan tetap lawan. Lawan sampai mati !!. Cucu sempat juga hadir dan bertemu dengan ramai sahabat yang bertanyakan tentang kes Anwar ini. Terima kasih kepada semua terutamanya kroni di Restoran Vista Indera Mahkota dan lain-lain lagi. Insya Allah Cucumatkilau akan terus bersuara untuk menyemarakkan alam siber ini buat selama-lamanya. Salam perjuangan!

0 Komen Artikel Ini: