SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Hadir Ke Mahkamah Tinggi Ikuti Kes Anwar !!

Cucu telah hadir ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk melihat dari dekat senario yang berlaku ketika kes perbicaraan liwat didengari. Bertolak dari Kuantan menaiki sekitar jam 1.00 pagi dan sampai di Puduraya jam 4.30 pagi itu. Selepas bersolat di surau Puduraya Cucu terus bersarapan di sebuah restoran mamak berdekatan. Kemudian menaiki teksi ke Masjid Wilayah iaitu lokasi dimana Saiful Bukhari membuat akaun sumpah laknatnya dulu. Sempat mandi disitu, biarpun dalam keadaan yang cukup berhati-hati. Kemudia Cucu berjalan kaki menuju ke Mahkamah Tinggi. Kelihatan beberapa orang anggota polis berpakaian biasa dan trafik sedang mengawal lalulintas. Mujurlah Cucu tidak ditahan oleh mereka. Tambahan pula Cucu bersendirian ketika itu. Sampai dihadapan pintu masuk mahkamah, kelihatan beberapa orang wartawan tempatan dan asing sudah bersedia untuk membuat liputan. Sekitar jam 9.30 pagi, Cucu masuk ke perkarangan mahkamah dan menunggu di sana. Sempat berjumpa dengan rakan-rakan lama. Malah Cucu juga bertemu sekali lagi dengan YB Zuraida selepas sehari sebelumnya di Manek Urai. Beberapa lama kemudia peguam Anwar seperri Sankara Nair, Sivarasa dan lain-lainnya tiba. Kemudian selepas itu diikuti oleh Anwar dan isterinya. Kehadiran Anwar mendapat tepukan gemuruh wartawan dan orang ramai yang hadir. Kelihatan para wartawan bertolak-tolak untuk mengambil gambar Anwar dari jarak dekat. Selepas Anwar masuk ke bilik perbicaraan, Cucu bertemu dengan Zulkarnain Taib (Editor Suara Keadilan) dan Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasharuddin Hassan Tantawi. Berbual beberapa perkara dan kemudian bersama Zul ke cafeteria mahkamah. Banyak perkara yang Cucu bualkan terutamanya tentang aspek kewartawanan. Sempat bertemu dengan Chegubard di cafe berkenaan. Cucu dan Zul kemudian telah ke rumah beliau di Taman Datuk Senu dan kemudian ke IJN untuk melawat bapa saudara beliau yang sakit. Selepas itu Cucu mengekori Zul ke Pejabat Suara Keadilan yang baru di Shah Alam. Kami berbual panjang termasuk bercerita pasal Manek Urai.

Sekitar jam 5.00 petang, sempat bertemu dengan Hj.Yunus orang kanan Suara Keadilan, TV Antara dan TV Selangor. Beliau menawarkan lagi peluang kerja kepada Cucu. Cucu sempat berbincang agak lama juga sama ada menerima atau tidak tawaran yang dibuat itu. Sekitar jam 6.45 pm melawat ke TV Selangor dan kemudiannya ke Kuala Lumpur. Makan di Restoran Arab, Jalan Damai. Sempat beramah mesra dengan pimpinan PKR bahagian Putrajaya. Kemudian selepas itu, ke Shah Alam semula bertemu dengan beberapa orang pemimpin MLM untuk mendengar peluang yang ditawarkan. Selepas itu sekitar jam 12.00 balik ke rumah Zul di Sentul dan bermalam di situ. Sempat berbual banyak perkara terutamanya sejarah pahlawan Melayu yang terus terpinggir (Jam tertinggal di rumah dia). Sekitar jam 8.00 pagi keluar rumah. Zul kena balik Taiping kerana bapa saudaranya meninggal dunia. Cucu transit di Hospital Tawakal dan bersarapan di Restoran Haslam dan kemudiannya menaikini teksi ke Hentian Bas Pekeliling. Sekitar jam 11.00 pagi, Rosdi Azom datang dan kami ke sebuah Restoran White Coffe di bandar. Kemudian kami ke Gombak .......

0 Komen Artikel Ini: