SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Eksklusif: Benarkan Doktor, Jururawat Dan Polis Undi Pos, Terbukti SPR Bakal Digunakan Sebagai Talian Hayat BN Dalam Pilihanraya Umum Ke-13 !!

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sekali lagi berusaha untuk memberi "talian hayat" kepada BN dalam pilihanraya umum akan datang. Dalam satu kenyataan semalam, SPR menyatakan bahawa akan mempertimbangkan untuk membenarkan para doktor, jururawat dan wartawan membuang undi secara pos dalam pilihanraya umum akan datang. Kenyataan yang dibuat oleh Pengerusinya, Tan Sri Abd Aziz Yusof (foto), itu jelas sekali mempunyai "udang di sebalik mee". Apa yang jelas SPR sekali lagi dilihat mahu memastikan BN menang dalam piliharaya umum akan datang selepas tertewas sebenarnya dalam pilihanraya umum yang lalu. Jika dulu SPR dibawah pimpinan Tan Sri Rashit, berjaya menggunakan persempadanan semula sebagai senjata utuh bagi memastikan BN menang. Kini SPR sekali lagi cuba melaksanakan agenda BN itu. Soalnya, apakah Aziz Yusoff sedar apa yang mahu dilakukan itu bakal menimbulkan kemarahan rakyat sebenarnya. Apakah beliau sengaja mahu mencari "padah" dan sengaja ingin "menjolok sarang tabuan" dengan tindakan terbarunya itu. Amat malang bagi rakyat Malaysia, apabila mempunyai manusia durjana yang memimpin satu badan yang sepatutnya bebas itu. SPR di Malaysia, bukan sahaja tidak bebas malah motto mereka "cekap dan telus" merupakan satu "omongan kosong" semata-mata.

Apa yang jelas dapat dilihat mereka hanya mahu bertindak adil, telus dan cekap terhadap kerajaan UMNO dan Barisan Nasional sahaja. Lantaran itulah kenyataan tentang undi pos kepada doktor, jururawat dan wartawan ini dikeluarkan. Adalah lebih elok SPR mengumumkan, semua rakyat Malaysia melaksanakan undi secara pos atau online sahaja. Ini bermakna mereka yang sudah cukup syarat untuk mengundi, tidak perlu berdaftar dengan SPR. Sebaliknya mereka boleh terus mengundi secara online atau pos seperti yang dirangka oleh mereka. Maka mudahlah untuk SPR berkerjasama dengan BN bagi menipu rakyat Malaysia yang sudah bijaksana sekarang ini. Keputusan SPR untuk menambah undi pos ini jelas sekali menghina amalan demokrasi itu sendiri. Selama ini mereka tahu bahawa undi pos dipertikaikan oleh rakyat, bahkan rakyat mahu ia dimansuhkan bagi memberi keadilan kepada parti-parti yang bertanding dalam setiap kali pilihanraya. Kini, SPR bukan sahaja cuba memansuhkannya malah mereka cuba pula untuk menambah jumlah undi pos itu. Bayangkan berapa banyak undi pos yang akan diperolehi oleh BN daripada para jururawat yang jumlahnya cukup besar sebenarnya di seluruh Malaysia. Apa yang pasti, SPR tidak mahu BN kecundang ditangan Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang. Terdapat desas-desus yang jelas dari kalangan pemimpin BN sendiri bahawa parti itu akan kecundang dalam pilihanraya umum akan datang jika sesuatu tidak dilakukan.

Ia dibuktikan dengan protes ahli parlimen BN terhadap Najib Razak semasa pengundian untuk meluluskan Bajet 2010 baru-baru ini. Ramai wakil rakyat BN sebenarnya memang sudah tidak dapat menerima apa jua yang dilakukan oleh PM Najib itu. Lantaran itulah, mereka mencuba sedaya upaya untuk memastikan nama Najib terpahat dalam sejarah Malaysia sebagai Perdana Menteri yang paling singkat memerintah negara ini. Kini, SPR dipercayai cuba menggagalkan usaha tersebut. Kerajaan BN yang sudah "nazak" itu kini amat memerlukan "talian hayat undi pos" daripada SPR. Jika tidak sudah pasti nasib mereka akan ditentukan oleh rakyat. Mereka sudah tidak percayakan rakyat terutamanya orang Melayu. Bagi mereka, jika tidak diatur strategi lain dengan SPR nescaya harapan untuk melihat BN menang dalam pilihanraya umum akan datang pasti akan berkubur. Langkah terbaik ialah merencanakan strategi supaya mereka menang. SPR yang sepatutnya menjadi badan bebas bagi mengendalikan pilihanraya di Malaysia pula, dilihat lebih berselera untuk "bertuhankan" UMNO. Walhal mereka sendiri tahu bahawa parti karat itu telah ditolak oleh majoriti rakyat sebenarnya. Maka, kita tidak hairanlah isu undi pos ini sengaja dicipta untuk memastikan agenda itu terlaksana. Akhirnya rakyat jua yang menjadi mangsa kerakusan SPR ini sebenarnya. Apakah kita harus berdiam diri dan membiarkan ia berlaku lagi di depan mata kita agaknya? Bangkit segera demi negara tercinta!

[Selain daripada ingin membenarkan doktor, jururawat dan wartawan membuang undi secara pos kini khabarnya anggota polis pula diarahkan untuk membuat kad penganalan awam MyKad. Apakah ia mempunyai agenda tersirat yang akan menyaksikan anggota polis boleh membuang undi dua kali dalam pilihanraya umum akan datang agaknya. Maka itu, rakyat perlu bangkit untuk mempertahankan hak mereka. Bayangkan jika polis mempunyai MyKad dan mereka boleh mengundi dua kali maka sudah pastilah suara majoriti rakyat itu akan dinafikan sebenarnya. Ternyata kerajaan UMNO BN berkerjasama dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk sekali lagi menipu rakyat Malaysia sebenarnya. Pakatan Rakyat tidak harus leka dengan senario ini !].

0 Komen Artikel Ini: