SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Cucu Berjaya Membuat Laporan Polis Berkenaan Pendedahan Laporan Perubatan Dan Mencabar Saiful Bukhari Menyaman Pihak Yang Terbabit !

Tanggal 29 April sekitar jam 3.10 petang, Cucu telah membuat satu laporan polis terhadap pendedahan rekod perubatan mangsa liwat, Saiful Bukhari Azlan di IPD Kuantan. Laporan telah diterima oleh Kopral Md.Zainuddin Bin Hassan (R113177). Dalam laporan tersebut Cucu sekali lagi mahukan satu penyiasatan yang telus dan adil dilakukan terhadap pengedaran laporan perubatan Saiful yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini. Dalam laporan tersebut Cucu sekali lagi mahukan satu penyiasatan yang adil dan telus dilakukan terhadap pendedahan "rekod perubatan Saiful Bukhari Azlan", kerana ia jelas telah menbuatkan rakyat Malaysia seantero dunia semakin keliru dengan kes liwat yang diperkatakan ini. Malah, bukan satu laporan yang telah diedarkan tetapi dua iaitu satu dari Hospital Pusrawi dan satu lagi dari Hospital Kuala Lumpur. Bagi Cucu, pendedahan laporan ini telah mencemarkan nama baik dan maruah Saiful yang telah mengaku beliau diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kes tersebut kini dalam prosiding mahkamah. Malah, bagi Cucu amat tidak adil untuk pihak polis menerima laporan Saiful pada 28 Jun 2008 yang mengatakan dia diliwat tanpa merujuk kepada laporan perubatan dua hospital terbabit seperti lazimnya dalam seperti ini.


Klik untuk besarkan imej laporan polis berkenaan


Dalam pada itu, Cucu turut mencabar Saiful agar membuat laporan polis dan seterusnya menyaman pihak-pihak yang cuai dan membocorkan laporan ini sehingga menjejaskan kepercayaan orang ramai terhadap kes yangs edang dihadapinya sekarang ini. Bagi Cucu, kiranya Saiful bermaruah dan betul berjuang untuk agama dan bangsa seperti yang dilaporkan maka beliau harus berani menyaman pihak terbabit daripada berbangga cuba untuk menyaman sebuah blog yang dikatakan melaporkan tentang "penyakit misteri" yang dialaminya dulu. Bahkan, pendedahan laporan perubatan oleh dua hospital terbabit akan mengganggu prosding kesnya malah Saiful mengaku telah berjumpa dengan doktor di Pusrawi tetapi menyebut nama doktor lain dan bukannya Dr.Mohamed Osman Abdul Hamid yang mendedahkan laporan perubatan tersebut sebelum ini. Bagi Cucu, perkara sumpah menyumpah yang dilakukan oleh Saiful dan kini menjadi "senjata" untuk puak-puak UMNO mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah bersalah hanya kerana "tidak berani sumpah laknat" itu adalah perkara kedua yang perlu diberi perhatian yang sebenarnya.


Hanya akhbar China Press sahaja yang menyiarkan berita tersebut

Soal pokoknya di sini ialah, kesahihah atau penipuan "laporan perubatan" yang didedahkan oleh pihak terbbait perlulah diberi perhatian serius jika mahu melihat kes ini menjadi logik dek akal fikiran manusia yang waras. Usah kita lupakan tanggungjawab untuk kita memperbetulkan keadaan. Jika benar-benar serius untuk menghakimi kes berkenaan, maka ia perlulah dilakukan secara telus dan adil. Rakyat tidak boleh selamanya ditipu dengan satu keadaan yang amat mengelirukan. Oleh itu rakyat perlu mendesak supaya kesahihan laporan perubatan ini dapat didedahkan dengan segera. Cucu telah dihubungi oleh pegawai polis berpangkat Inspektor dari Balai Polis Dang Wangi yang mengatakan kes ini telah disiasat selepas polis merampas risalah laporan perubatan HKL yang diedarkan pada bulan Mac lalu. Namun, hasil siasatan tidak dimaklumkan kepada umum dan kes ini masih mengelirukan sebenarnya. Oleh itu atas dasar kemanusian dan tanggungjawab maka Cucu akan membuat kenyataan terbuka selepas ini untuk mencabar Saiful Bukhari Azlan menyaman pihak yang mendedahkan laporan perubatannya sekiranya beliau benar-benar bermaruah dan menjadi mangsa kes ini.

0 Komen Artikel Ini: