SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Panas: Iklan Raya TV3 Hina Islam, Laporan Polis Berjaya Dilakukan Semalam Dan Tindakan Saman Akan Menyusul Atas Kebiadapan Pihak Terbabit !

KUANTAN, 8 Sept - Laporan polis terhadap kebiadapan pihak yang bertanggungjawab di TV3 menyiarkan iklan Raya Aidil Fitri yang beunsur penghinaan terhadap agama Islam telah berjaya dibuat di IPD Kuantan jam 3.15 petang semalam. Pengerusi NGO Suara Rakyat Pahang (SUAP), Mohd Shukri Mohd Ramli (foto), yang mengetuai laporan itu telah memberi keterangan hampir tiga jam kepada pihak polis. Antara lain Shukri menegaskan, laporan itu dibuat bagi memberi pengajaran kepada semua pihak yang cuba untuk memainkan sentimen agama bagi merosakkan akidah umat Islam di negara ini. "Memang kita tahu, TV3 sudah pun meminta maaf atas iklan tersebut. Namun pernah kita terfikir bahawa mereka yang bersalah itu perlu dibawa ke muka pengadilan?", kata Shukri. Menurutnya, kebiadapan itu tidak boleh dimaafkan dengan hanya menarik balik iklan tersebut. Malah kesemua mereka yang bersalah perlulah didakwa mengikut Akta Hasutan 1948. Pihak berkenaan seperti Pengarah Kreatif TV3 iaitu Douglas Khoo Hong Seng yang menghasilkan iklan tersebut perlulah disiasat. Beliau secara jelas dengan sengaja mempunyai agenda terancang untuk menghina agama Islam dengan mengikut arahan pihak tertentu bagi menyebarkan dakyah-dakyah agama lain kepada umat Islam di negara ini. Siasatan perlu dibuat terhadap siapakah yang mengarahkan beliau menyediakan iklan menghina agama berharga RM200,000 itu. Malah, saya juga mahu pihak-pihak di TV3 yang meluluskan penyiaran iklan tersebut juga diambil tindakan atas kecuaian berkenaan. Wajarkah sebuah iklan diterbitkan untuk siaran tanpa ada sebarang penapisan oleh pihak berkenaan, hingga menimbulkan kemarahan dan suasana tidak tenteram terhadap umat Islam di negara ini. Inilah yang perlu diberi perhatian !!

Tindakan Saman Terhadap TV3 Akan Menyusul

Beliau turut menambah bahawa semua mereka yang terlibat termasuk pihak pengurusan TV3 sendiri iaitu CEO Datuk Farid Ridzuan (foto) disiasat ata perkara yang amat memalukan ini. Ternyata usaha yang dilakukan adalah bertujuan bagi menyebarkan dakyah secara halus untuk memesongkan akidah umat Islam di negara ini. Biar pun kemaafan telah dibuat oleh pihak TV3, namun begitu kes yang cukup biadap ini perlulah diberi perhatian oleh pihak berkuasa demi kesucian agama Islam di negara ini. Jika pihak polis boleh bertegas dalam isu perkauman, maka isu agama Islam seperti ini perlu diberi keutamaan untuk mengelakkan ia berulang lagi pada masa depan. Beliau juga mahu supaya pihak polis menjalankan siasatan yang telus dan adil perlu dilakukan demi kepentingan agama Islam sebagai agama rasmi negara ini. Laporan ini dibuat untuk membolehkan kami menfailkan tindakan saman terhadap Pengarah Kreatif TV3 , Pengarah Urusan TV3, Media Prima Berhad dan Kementerian Penerangan. "Kes ini bukan satu isu yang main-main kerana ia jelas menunjukkan mereka sengaja berbuat demikian sebenarnya. Kenapa perlu tiga hari baru ambil tindakan untuk tarik balik iklan ?. Apakah tiada badan penapisan atau pihak yang bertanggung jawab di TV3 yang memantau perkara ini sebelum ia disiarkan?. Sepatutnya kecuaian ini tidak berlaku melainkan mereka memang mempunyai agenda terancang untuk memesongkan akidah umat Islam", tambah Shukri lagi.


Artikel berkenaan yang disiarkan Bernama tentang laporan polis ini
[Kami ucapkan syabas dan tahniah kepada Suara Anak Pahang (SUAP) atas keberanian mereka membuat tindakan dan bukan setakat berkata-kata semata-mata. Kemaafan yang dibuat oleh golongan munafik tidak wajar dianggap satu keinsafan. TV3 yang memohon maaf, tapi bagaimana dengan mereka yang tergamak membuat iklan tersebut? Apakah motif dan tujuan mereka sebenarnya?. Semoga ada peguam-peguam hebat akan bersama dengan SUAP untuk menfailkan tindakan saman tersebut. Manusia amat marah jika maruah mereka tercalar dan sanggup buat tindakan saman, seperti yang berlaku sebelum ini. Nah, sekarang agama Islam tercabar, apakah cukup dengan tindakan maaf?. Agenda jahat mereka perlulah dibongkarkan agar rakyat tahu kini TV3 sudah menjadi satu saluran propaganda Yahudi untuk merosakkan akidah umat Islam di negara ini. Makanya, tindakan saman wajar dilakukan selepas segala bukti berkaitan telah berjaya dikumpul oleh pihak yang berkenaan. pahangdaily].

0 Komen Artikel Ini: