Saturday, November 20, 2010

Pendedahan Terbaru "Bukti Penglibatan" Anwar Dalam Pemilihan PKR Oleh "Chegubard", Apakah Beliau Juga Bakal Dituduh Sebagai Pengkhianat !!

Sumber: pahangdaily

Sungguh mengejutkan bila membaca kenyataan berkaitan pendedahan terbaru yang dibuat oleh Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Badrul Hisham Shahrin (foto), tentang adanya campurtangan serius Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pemilihan parti itu baru-baru ini. Beliau yang lebih dikenali sebagai Chegubard mendedahkan perkara itu kepada Presiden PKR, Datuk Seri Dr.Wan Azizah Ismail. Menurut Chegubard, segala kepincangan telah diketahui sejak sekian lama cuma waktu dan masa yang tidak mengizinkan untuk beliau mendedahkannya. Justeru itu beliau berharap agar pucuk pimpinan parti menyiasat dan mengambil tindakan tegas atas perkara ini. Persoalannya, jika benar pun laporan yang dibuat oleh Chegubard itu maka apalah sangat yang boleh dilakukan oleh Wan Azizah. Bukankah Anwar itu adalah suami kesayangan beliau?. Maka, mana mungkin dia sanggup pertahankan orang lain daripada suami sendiri. Inilah yang perlu diperhalusi apabila sesebuah parti itu dipimpinan oleh keluarga sendiri. Segala dakwaan Chegubard itu memang sudah lama kita dengar, cuma bukti-bukti kukuh tidak mencukupi untuk beliau tampil sebenarnya. Kini, selepas beliau ditewaskan oleh Samsul Iskandar barulah dia punyai cukup ruang untuk melaporkannya. Soalnya sekarang, apakah Chegubard juga akan dituduh sebagai pengkhianat andainya dia melakukan kerja ini?. Tugas memperbetulkan keadaan dianggap derhaka jika ia tidak sealiran dengan kehendak pucuk pimpinan agaknya?. Sebelum ini memang sudah heboh ditimbulkan solah "wahyu" yang mengatakan Anwar sudah memberi kepercayaan kepada beberapa orang pemimpin untuk dipilih. Malah, Chegubard sendiri dipercayai telah dipanggil oleh Anwar agar mengundur diri dari bertanding jawatan Ketua AMK, semata-mata untuk memberi laluan kepada calon-calon tertentu. Berita ini diterima sejak dari awal lagi iaitu sebelum hari pencalonan pemilihan PKR 2010 lagi.

[Kini, dengan apa yang berlaku apakah mereka yang mahu menuntut keadilan dan kebenaran ini akan dikatakan petualang oleh parti?. Kebenaran akhirnya disembunyikan dan mereka yang cuba mempertahankannya pula bakal dinyahkan agaknya. Inilah yang amat ditakuti oleh para penyokong Chegubard sekarang ini. Namun, diharapkan Wan Azizah selaku Presiden PKR dapat mengambil berat laporan ini dan memperbetulkan segala kepincangan yang berlaku itu. Jika tidak, kita khuatir rakyat akan hilang kepercayaan kepada PKR itu suatu hari nanti. Apakah Chegubard juga akan menerima nasib yang sama seperti Datuk Zaid Ibrahim atas ketegasan beliau ini. Jika ini berlaku, sudah pasti ia akan mengecewakan ramai pihak sebenarnya. Justeru itu langkah yang terbaik dan berhati-hati perlu dilakukan demi menjaga keharmonian parti. Jika tidak, sudah pasti permasalahan yang lebih besar berlaku nanti].

0 Komen Artikel Ini: