SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

'MB Yang Keluar Kenyataan', Dua ADUN PAS Nafi Tetapi CMK Di Tuduh Fitnah Oleh Blogger UMNO !



CMK sungguh terkejut, bila dimaklumkan oleh sahabat bahawa dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Pahang yang dikatakan turut mengaut keuntungan daripada projek Lynas menuduh seorang blogger pembangkang "fitnah" mereka dalam isu tersebut. Walau pun, blogger semuthitam tidak menamakan blogger pembangkang terbabit namun daripada paparan "wall facebook" pada blog beliau jelas sekali ia diambil daripada facebook CMK. Antara kenyataan yang dikeluarkan berbunyi :
"Kesempatan pada sidang DUN kali ini tidak disia - siakan apabila timbul dakwaan bahawa ADUN PAS Pahang ni tidak menjalankan kerja mereka dengan betul. Ketika isu itu hangat diperkatakan didalam laman blog Pro Pembangkang di Pahang, kedua - dua ADUN tersebut telah menafikan penglibatan mereka. Didalam dakwaan itu turut menyebut bahawa mereka juga mendapat habuan daripada projek pembinaan memproses nadir bumi milik Syarikat Lynas. ADUN PAS Kuala Semantan, YB Syed Hamid menyifatkan bahawa dakwaan tersebut lansung tidak berasas dan jelas pihak yang bertanggungjawab sengaja menimbulkan isu tersebut. Manakala ADUN PAS Berserah, Tuan Syed lonik pula menyatakan bahawa dakwaan tersebut hanya fitnah yang sengaja dibuat untuk memburukkan mereka sahaja. Malah, dalam masa yang sama, mereka juga yakin bahawa kilang tersebut tidak merbahaya apabila sesi penerangan telah diberikan Syarikat Lynas sebelum ini. Tambahan pula, kata mereka, ianya telah disahkan oleh pakar yang juga merupakan salah seorang Ahli Parlimen dari parti tersebut. Persoalannya, siapakah orang yang menimbulkan spekulasi ini? Dengar kata, individu tersebut juga ada hati nak bertanding dibawah tiket PAS dalam PRU akan datang? Ingat orang PAS nak bagi ke dia bertanding kalau dah macam ni dakwaan yang dia buat terhadap dua orang tokoh PAS didalam Negeri Pahang ni?. Sekarang sudah terbukti bahawa blogger puak - puak Pakatan Pembangkang ni lagi suka menyebarkan fitnah dan ianya diakui sendiri oleh pemimpin mereka. Jadi, korang fikir la sendiri!! DISINI
Persoalannya sekarang, dalam isu ini apakah benar CMK buat fitnah. Sedangkan CMK merujuk kepada kenyataan Menteri Besar selepas pembentangan Bajet 2012 pada Sidang DUN Pahang awal minggu lalu. Dalam kenyataannya yang disiarkan oleh media arus perdana berbunyi:-
“Saya ada minta Lynas keluarkan senarai kontraktor terbabit dan jangan terkejut (jika) dalam senarai kontraktor itu ada rakan kongsi kepada orang yang paling menentang Lynas. “Ini termasuk juga rakan kongsi kepada wakil kita dari (Kuala) Semantan dan Beserah,” katanya.


Bukti, keratan akhbar Berita Harian yang siarkan kenyataan MB itu

Makanya, apa masalah yang blogger semuthitam tiba-tiba menghentam CMK dengan mengatakan CMK membuat fitnah. Sedangkan dalam isu ini CMK hanya mendedahkan nama-nama "orang PAS" yang mendapat projek tersebut dan bukannya dua ADUN terbabit. Tindakan blogger upahan UMNO itu menuduh CMK membuat fitnah sebenarnya terpalit semula kepada muka MB Pahang, Dato' Sri Adnan Yaakob. Ini kerana beliau yang mengeluarkan kenyataan tentang penglibatan dua ADUN berkenaan. Sepatutnya dua ADUN terbabit iaitu YB Syed Mohamad Syed Lonik (Beserah) dan YB Syed Hamid Syed Mohamad (Kuala Semantan) membuat kenyataan itu terhadap MB Pahang dan bukannya CMK. Inilah satu kesempatan yang diputar belitkan oleh pihak berkenaan untuk mengaitkan CMK dengan tuduhan itu. Bagi CMK "jika tiada angin masakan pokok bergoyang" dan bagaimana MB Pahang begitu berani mengeluarkan kenyataan demikian jika tiada bukti-bukti kukuh. Justeru, itu CMK mencabar dua ADUN berkenaan mengambil tindakan terhadap MB Pahang atas tuduhan tersebut jika benar ia tidak berasas sama sekali. Namun, jika sebaliknya maka sahlah mereka telah khianat kepada rakyat dan pejuang Lynas yang bertungkus lumus untuk membantah projek itu selama ini.

0 Komen Artikel Ini: