Sunday, April 27, 2014

Memang Buruk Bila Calon Ketua Cabang Halau Pengundi !!


Terkadang lucu bila ada shbt PKR kata sy gila meroyan kat parti tu gara2 nak mengundi. Sebenarnya sikit pun x terkilan, cuma yg meroyan org yg halau pengundi..sy hadir sbb diarahkan hadir kerana nama ada dalam buku daftar pemilih. Sy pun dah tiga tahun x aktif dgn PKR ni. Memang dah lama kata nak undur diri, cuma x hantar surat rasmi jer.

Memang skrg aktif dgn NGO Angkatan Pembela Rakyat (Angkara) dlm menjaga kebajikan rakyat tanpa membezakan fahaman politik kepartian masing2.

Cuma hairan, bila calon sendiri HALAU sy utk mengundi, bukannya Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) yg sepatutnya berbuat demikian. Tiga tahun undur diri, x kanlah baru 15 April 2014, parti hantar surat penamatan keanggotaan.

Dah lar tu, surat dihantar direct kepada Ketua Cabang Kuantan dan tiada salinan kepada saya. Manalah tau kena pecat keanggotaan sbb semak nama melalui SMS ada dalam rekod, semak nama dekat kaunter daftar pemilih pun ada. Buku Daftar pula yg sah digunakan utk pemilihan kali ini.

Sy pun x lapor nak bersama pemimpin yang khianat kpd ahli ketika pemilihan, tipu undi, bagi tunjuk ajar smpai ke peti undi, mesyuarat tak cukup korum kata cukup...agenda mesyuarat huru hara entah apa yg dibincangkan. Byk kali dah berlaku, last2 minit mesyuarat direka2 konon ada perbincangan. Walhal, minit buat syarat jer. Kadang hairan dgn sikap pemimpin yg hipokrit mcm nih.

Apapun, pemilihan di cabang Kuantan dah berakhir. Sy pun mmg dah x aktif dgn parti politik PKR ni. Cuma sy satu2 bekas calon PKR yg berehat dan teap prorakyat serta tidak sertai mana2 parti politik pun.

Tak kisahlah dihalau ker, dihalang ker... Mmg dah lali semua tu. Perjuangan rakyat tetap diteruskan walau bukan dilandasan politik sekali pun. Kadang lebih seronok begini drp bergaduh sana sini gara2 politik. Salam Perjuangan.

1 Komen Artikel Ini:

  • Anonymous says:
    Apr 30, 2014, 11:49:00 AM

    teruskan perjuangan membela rakyat Broo..Yg Benar TETAP benar..