Saturday, March 14, 2015

Tiba Masannya Kerajaan Pantau Tahap Keselamatan Di 7 Elevan


Sudah Tiba Masanya Kerajaan Mendesak Vincent Tan Perbaiki Mutu Perkhidmatan Dan Tahap Keselamatan Rangkaian 7elevan. Baru-baru ini dua lagi rompakan berlaku pada hari yang sama terhadap premis itu di Kuantan. Bukan sekali dah banyak kali masalahnya. Soalnya sampai bila senario ini harus berlaku??

1). Jurujual wanita Melayu Islam masih digunakan bekerja hingga lewat pagi. Terkadang hanya wanita saja yg bertugas tanpa jurujual lelaki. Ini menjadi risiko rompakan berlaku diawal pagi sebenarnya.

2). Bila berlaku rompakan CCTV hanya berjaya rakam gambar perompak memakai topi keledar bertutup dan memegang parang / pisau. Sebaliknya gagal mengesan kebanyakkan perompak terbabit kerana muka tidak jelas. Maka sampai bila senario ini harus berlaku?. 

3). Berjaya Group kaya raya, maka dah tiba melantik Pengawal Keselamatan di premis 7elevan. Jika tidak anak-anak Melayu jadi mangsa bekerja awal pagi dalam keadaan risiko. 

Justeru diharapkan agar kerajaan dapat mencari jalan penyelesaian atas masalah ini demi keselamatan rakyat. Vincent Tan semakin membesarkan empayar 7elevannya ke seluruh Asia tetapi aspek keselamatan diabaikan. Kenapa wanita dibenarkan bekerja sendiri di premis 7elevan sampai awal pagi?. Ini masalahnya yang paling utama. Mohon perkara ini diangkat demi rakyat.

MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat  
[ A N G K A R A ]

0 Komen Artikel Ini: