SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

MPK Lapor Polis Isu Premis Warga Asing, Penyelaras NGO Terjah Di Panggil Untuk Siasatan !


KUANTAN - Penyelaras NGO Angkatan Pembela Rakyat (Angkara), Mohd Shukri Mohd Ramli telah dipanggil untuk membantu siasatan oleh pihak polis di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kuantan petang ini. 

Ia susulan satu laporan polis yang telah dibuat oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) terhadap posting NGO terbabit di page rasmi mereka berkenaan isu premis warga asing di bandar ini.

"Saya dihubungi oleh pegawai polis sekitar jam 2.30 petang semalam, yang meminta saya ke IPD Kuantan untuk membantu siasatan susulan laporan polis yang dibuat oleh MPK terhadap isu premis warga asing", dakwa Shukri.

Apa pun katanya, dia akan memberikan kerjasama kepada pihak polis dan akan terus memperjuangkan isu premis warga asing ini biar pun terpaksa berhadapan dengan berbagai tindakan.

"Saya rasa inilah sejarah, apabila pihak PBT membuat laporan polis terhadap orang awam berkaitan isu premis warga asing yang didedahkan di media sosial", kata beliau lagi.

NGO terbabit sebelum ini mendedahkan operasi premis warga asing yang tumbuh bagaikan cendawan di Jalan Bukit Ubi dekat sini.

Turut didedahkan lokasi lain seperti di Permatang Badak dan Jalan Pasar. PDO akan mendapatkan maklumat lanjut tentang siasatan pihak polis terhadap aduan ini. #PDO

0 Komen Artikel Ini: