SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Isu Warga Asing: Siasatan Polis Terhadap NGO Selesai, Laporan Polis Dan SPRM Menyusul !



KUANTAN - "Saya beri kerjasama baik kepada pihak polis ketika siasatan", kata Penyelaras Angkatan Pembela Rakyat (Angkara), Mohd Shukri Mohd Ramli ketika dihubungi PDO hari ini.

lSemalam PDO melaporkan beliau disiasat polis susulan laporan yang dibuat oleh Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) berkaitan posting premis warga asing di Kuantan.

Menurut Shukri, beliau disiasat hampir satu jam di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kuantan pada jam 3.00 petang semalam.

"Saya terkejut kerana PBT buat laporan terhadap isu ini, walhal sepatutnya mereka berterima kasih kerana kami membantu mempermudahkan kerja mereka," kata Shukri.

Ketika ditanya butir-butir siasatan, Shukri mendakwa beliau tidak boleh maklumkan bagi tidak mengganggu siasatan yang dilakukan.

"Saya mungkin akan membuat laporan polis terhadap PBT terbabit dalam masa terdekat ini. Selepas itu laporan SPRM pula akan menyusul kerana saya syak memang ada dalang yang bersekongkol dengan warga asing ini sebenarnya. Sebab itu mereka memberi alasan tidak boleh berbuat apa-apa sebab mereka ada lesen perniagaan yang sah atas nama warga tempatan," dakwa Shukri lagi.

Beliau turut mengucapkan terima kasih atas sokongan yang diberikan oleh rakyat serta netizen di media sosial terhadap isu ini. 

Katanya lagi, perjuangan baru bermula dan mereka yang terlibat mempertahankan isu ini pasti akan dibawa ke muka pengadilan. #PDO

8 Komen Artikel Ini: