SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Bengkel Asas Blogger Siri I Di Kuantan, Pahang

KUANTAN - Pada 22 Mac 2009 yang lalu, Cucu telah mengadakan satu "Bengkel Asas Blogger" siri yang pertama bertempat di Tingkat 1, Restoran Rahmat, Indera Mahkota. Bengkel selama sehari itu telah dibuka kepada 10 peserta perintis sahaja. Bengkel telah dijalankan secara teori dan praktikal bermula jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang. Memandang peserta yang hadir agak keliru dengan lokasi bengkel berkenaan, maka ramai yang sepatutnya hadir tidak dapat melaporkan diri tepat pada masanya. Malah bengkel terpaksa dilanjutkan hingga ke pukul 10.30 pagi dan berakhir jam 6.00 petang akibat kelewatan perserta. Cucu mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang hadir termasuk Abang Aji, Yaakub, Cikgu Aida, Ustaz Moktar Senik dan juga beberapa orang lagi yang datang dari Muar, Johor. Alhamdullillah, semua peserta berjaya menamatkan bengkel dengan tenang dan bersemangat. Cuma Ustaz Mokhtar sahaja yang terpaksa mengundur diri akibat terpaksa menghadiri program ceramah dan tazkirah beliau petang itu. Banyak perkara yang disentuh dalam bengkel itu antyaranya pendedahan tentang blog dan sejarah blog itu sendiri. Selain daripada itu urusan praktikal secara online telah diadakan dimana semua peserta diajar membuka blog masing-masing, membuat banner blog, upload imej, memasukkan Chat Room, Yahoo Masengger Online, Video Youtube, Link Terpilih, Marque Info, Menghilangkan Iklan Banner Blogspot, Kemaskini Blog dan banyak lagi. Semua peserta yang hadir telah berjaya membina blog masing-masing hari itu. Cucu mengambil peluang mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua peserta terbabit.


Abang Aji, dan beberapa peserta sedang kusyuk mendengar taklimat

Dua orang peserta yang datang dari Muar Johor turut hadir hari itu

[Bengkel seterusnya akan diadakan pada 16 & 17 April 2009 di lokasi yang sama. Cucu sedang bersiap sedia untuk mengadakan bengkel ke seluruh negara mulai bulan Mei 2009 ini. Atas permintaan ramai, Cucu menawarkan Yuran Promosi hanya RM50 sahaja untuk setiap peserta bagi bengkel yang diadakan di Kuantan, Pahang. Manakala dilokasi lain akan ditentukan kemudian. Bagi anda yang ingin mengundang Cucu untuk mengadakan bengkel di tempat masing-masing, boleh terus menghubungi cucu di talian 019-962 5511. Penyertaan minima untuk satu-satu sessi ialah seramai 20 orang. Harap Maklum].

0 Komen Artikel Ini: