SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Sinar Harian Siar Laporan Kes Saman Saiful


Terkejut juga dibuatnya, bila rakan-rakan dan sahabat dari seluruh negara menghubungi Cucu mengatakan bahawa gambar Cucu keluar di muka hadapan akhbar Sinar Harian hari. Maklumlah, mana mungkin orang seperti Cucu boleh popular juga seperti Saiful Bukhari Azlan untuk keluar dimuka depan akhbar arus perdana seperti itu. Cuma apa yang ingin Cucu jelaskan disini ialah behubung dengan kes saman Saiful terhadap blog Pahang Daily Online yang berjumlah RM2 juta itu. Memang Cucu tidak sangka maruah Saiful hanya bernilai RM2 juta. Bayangkan, jika dia berani menyaman PDO RM2 juta, maka sudah pasti dia sanggup menerima habuan yang lebih besar bila diarahkan sesuatu oleh pihak-pihak tertentu. Cucu bukanlah orang yang hebat dan popular seperti Saiful. Namun bila kes-kes seperti ini dikaitkan dengan Cucu, maka adalah menjadi tanggungjawab untuk Cucu menghuraikan segala kekusutan. Sebelum ini pun pihak polis yang menyiasat Cucu berhubung kes Saiful ini sudah banyak kali membuat trick supaya Cucu mengaku yang PDO adalah hak milik Cucu. Maka itu, Cucu ingin perjelaskan disini bahawa PDO bukanlah hak milik peribadi Cucu, cuma Cucu banyak menghantar berita-berita terkini dari negeri Pahang berhubung dengan akktiviti dan masalah rakyat di sini. Cuma memang nama Cucu agak top list untuk dikaitkan dengan PDO berdasarkan kepada banyaknya artikel panas yang pernah Cucu keluarkan. Cucu sendiri hairan dan tertanya-tanya kenapa Saiful tergamak menyaman blog Pahang Daily Online yang hanya beroperasi di alam maya itu. Walhal, pihak yang lebih banyak menfitnahnya dan ada di alam zahir tidak mahu disaman oleh beliau.


Siaran muka depan Sinar Harian 26 April (Klik untuk besarkan)
Sedangkan beliau sendiri tahu bahawa PDO bergerak secara bebas dan tidak tertakluk dengan mana-mana pihak yang berkaitan. Hubungan PDO dengan ramai krew-krew mereka sebelum ini adalah menerusi email dan internet semata-mata. Bahkan Cucu sendiri tidak pernah dapat berjumpa dengan pemilik PDO itu sebenarnya. Maka Cucu agak terkejut bila Saiful menfailkan saman terhadap PDO. Rasionalnya, kepada siapa untuk Saiful berikan surat saman itu kerana krew-krew PDO ada ramai di seluruh Pahang dan negara sebenarnya. Makanya kenapa beliau melatah dengan isu penyakit misteri yang kononnya tidak dialami itu?. Sebagai mempertahankan hak, Cucu tetap dengan keputusan untuk terus memberi sokongan yang padu kepada PDO. Ini kerana sejak blog itu beroperasi beberapa bulan yang lalu, ia semakin popular dan terkenal dengan isu-isu panas dan sensasi yang sungguh mengejutkan semua pihak. Kini PDO setanding dengan blog-blog panas yang lain di Malaysia ini. Teruskan perjuangan kepada semua Krew PDO !

1 Komen Artikel Ini:

  • redzz says:
    Apr 27, 2009, 11:41:00 AM

    sy memang tak faham dgn kau orang nie.Dulu masa Saiful repot polis,PDO kata dia tak takut kena saman.Nie bila Saiful nak saman,kata PDO tak tau sapa punya...pening jugak nie.Kalau anak jantan...kita bersiap sedia aje la..
    Nie bukan melatha...nie soal maruah.....piiiraah.....cucumatkilau ak betul....PDO tak betul......aku aje yg betul...hah...hah...hah