SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Tanggal 25 Mei, Maka Genaplah Usia Ku Ke-38 !!

Alhamdullillah, hari ini tanggal 25 Mei 2009 maka genaplah usia Cucu ke angka 38 tahun. Tarikh keramat 25 Mei, 38 tahun yang lalu dimana Cucu dilahirkan di Felda Bukit Goh, Kuantan sebelum berpindah dan membesar di Felda Jengka 7 Pahang. Cucu terkenangkan kedua-dua arwah ayah bonda yang telah pergi ke rahmatullah. Semoga roh mereka dicucuri rahmat oleh Allah SWT hendaknya. Tatkala usia meniti masa ini, banyak pahit manis yang telah Cucu tempohi dalam kehidupan ini. Membesar dari permulaan umur hingga ke usia 25 tahun didalam UMNO dan Barisan Nasional, telah memberi banyak peluang untuk Cucu mengenali setiap satu perangai rakan-rakan di dalam parti karat itu sebenarnya. Penglibatan dalam banyak pertubuhan bukan kerajaan telah memberi peluang untuk Cucu mendekati ramai pemimpin UMNO yang berjawatan besar baik dalam parti mahu pun kerajaan. Kini, berbekalkan secebis usia yang tinggal maka harapan untuk kembali kepada zaman jahiliah ketika bersama "UMNO" mungkin hanya tingga kenangan semata-mata. Tidak perlu lagi untuk dicuba biarpun dipaksa, kerana detik jantung dan hati telah menyentap segalanya. UMNO bukanlah lagi landasan perjuangan yang harus Cucu ikuti lagi. Cukuplah dengan keringat ayah bonda yang telah menubuh serta mengembangkan UMNO dulu. Kini, apa yang tinggal hanyalah sejarah perjuangan yang tidak bererti lagi. Bahkan UMNO bakal menjadi bahan tinggalan nenek moyang untuk disimpan dalam arkib selepas ini. Walau bagaimana pun, persahabatan dan pergaulan dengan rakan-rakan UMNO masih tetap rapat seperti dulu. Cuma dimasa akan datang tiada lagi upaya untuk berjuang bersama-sama mereka lagi agaknya.

Genapnya usia 38 tahun hari ini juga Cucu ada menyimpan satu keazaman untuk terus menjadi pembela rakyat sebenarnya. Bagi Cucu, apalah erti kehidupan didunia ini jika kita tidak sanggup untuk berjuang bersama-sama rakyat yang tertindas. Maka itulah Cucu akan terus memainkan peranan yang lebih serius dalam usaha yang menjurus ke arah itu. Jumaat lalu, laporan polis telah dibuat sekali lagi berhubung dengan isu tangkapan Cucu tahun 2007 lalu. Anehnya, laporan yang dibuat sengaja dipermain-mainkan oleh pihak polis. Malah tidak ada pegawai atasan (IO) yang berani tampil untuk menyiasat perkara ini. Berbagai alasan diberikan kononnya pegawai berada di mahkamah dan sebagainya. Malah janji pihak polis untuk menghubungi Cucu juga nampak tidak akan menjadi kenyataan. Justeru itu, kemungkinan besar minggu ini Cucu akan sekali lagi membuat laporan polis, tetapi kali ini akan disertakan dengan peguam dan media. Ini bagi memberi amaran kepada pihak polis agar tidak bertindak sewenang-wenangnya kepada rakyat. Kemungkinan besar saman akan difailkan terhadap kesemua anggota polis terbabit dalam masa terdekat ini juga. Esok 26 Mei 2009, Cucu juga dipanggil ke TV Antara di Shah Alam. Ini berikutan dengan ujibakat yang Cucu lalui minggu lalu. Tidak pasti apakah Cucu berjaya atau sebagainya. Namun, besar harapan ada satu sinar baru untuk Cucu dalam membuat perubahan besar politik tanahair selepas ini. Banyak agenda yang perlu Cucu lakukan demi menjayakan hasrat itu. Terima kasih atas dorongan dan sokongan rakan-rakan atas perjuangan ini. Suara rakyat harus didahulukan dan itulah matlamat hidup ini. Salam perjuangan buat semua.

0 Komen Artikel Ini: