SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Cucu Berceramah Di Kg.Razali Kuantan 12 Mac Ini

Ada dua berita penting untuk Cucu perkatakan kali ini, pertamanya tindakan pihak polis menangkap Mazlan Aliman, Presiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (ANAK) dan Exco PAS Pusat baru-baru ini jelas sekali merupakan satu pencabulan terhadap undang-undang itu sendiri. Mazlan yang merupakan rakan seperjuangan Cucu ketika kami sama-sama bertanding dalam pilihanraya umum ke-12 lalu. Mazlan menjadi calon PAS bagi kerusi Parlimen Bera dan Cucu calon PKR bagi kerusi DUN Kemayan dalam kawasan Bera itu sendiri. Gerak kerja dan tindakan yang dilakukan oleh Mazlan amatlah teratur dan terancang. Justeru itulah, beliau kini amat digeruni oleh pemimpin tertinggi Felda termasuk Perdana Menteri, Najib Razak sendiri. Sebelum ini buku panasnya "Felda Dulu Tolong, Sekarang Along.." telah disaman oleh pihak Felda. Malah Mazlan sendiri dilarang mengadakan sebarang program di kawasan Felda. Namun, atas keberanian dan kecekalannya, beliau terus membuat roadshow bagi menerangkan isu-isu Felda kepada masyarakat peneroka dan generasi kedua. Kekuatan Mazlan adalan semangat juangnya yang cukup tinggi. Maka itu, Cucu amat kecewa bila mendapat maklumat beliau ditangkap oleh pihak polis di Raub semalam. Malahan, tindakan pihak pengurusan Felda menganggu majlis yang diadakan didalam rumah juga amatlah keterlaluan. Mazlan bukannya mengajar ajaran sesat, tetapi menyatakan kebenaran. Maka itu, kenapa pengurusan Felda harus terus menerus menjadi tali barut Felda itu sendiri. Nasib peneroka perlu dibela dan dipertahankan demi masa depan mereka.

Pada 12 Mac ini pula, Cucu telah dijemput untuk sekali lagi mengadakan ceramah di Kuantan. Kali ini Cucu akan bersama Yang Dipertua PAS Kuantan, Ustaz Rosli Jabar dan Exco Pemuda PAS Selangor. Ceramah akan diadakan di Kg.Razali, mulai jam 9.00 malam. Difahamkan pada malam tersebut juga sahabat lama Cucu, Lokman Nor Adam turut akan berceramah di pentas UMNO. Lokasi yang agak berdekatan dengan tapak ceramah yang akan Cucu sampaikan. Sesuatu yang menarik perlu diingat, Lokman adalah sahabat karib Cucu yang amat disanjungi dulu. Masih Cucu ingat, ketika beliau dipecat daripada Parti Keadilan Nasional (PKN) pada tahun 2004 dulu selepas berbalah dengan Ezam Md.Nor maka Cuculah orang yang beliau cari untuk membantu karier politiknya. Akhirnya hasil bantuan Cucu, menyebabkan Parti Keadilan Nasional Paya Besar terpaksa dibubarkan dan Cucu menarik diri dari bertanding di DUN Lepar ketika itu. Begitu juga dengan Ketua Bahagian Paya Besar, Wan Jusoh Wan Kolok yang terpaksa digantikan dengan Shaari Sungib bagi Parlimen Paya Besar menenatang Zaharah Sulaiman. Semua ini gara-gara kelicikan Lokman menggunakan Cucu untuk bernafas semula. Cuculah orang yang membawa beliau mengadap Menteri Besar Pahang dan Perdana Menteri, Najib Razak ketika itu. Dalam perjanjian, Lokman hanya mahu menjatuhkan Ezam kerana khianat kepada beliau dan tidak ada cerita untuk kembali kepada UMNO. Namun, Cucu ada banyak rahsia tentang sikap sebenar Lokman Nor Adam ini. Beliau menang untuk jawatan Exco Pemuda UMNO dalam pemilihan lalu, kini selesa untuk berceramah dan berkokok pula dipentas UMNO. Tambah memalukan beliau juga pernah duduk sepentas dengan Ezam Md Noor, musuhnya yang amat dibenci ketika itu. Cucu menjadi orang yang bertanggungjawab untuk menaikkan semula Lokman biarpun tanpa beliau sedari. Maka itu, Lokman amat kecewa bila Cucu tidak menyertai UMNO. Kononnya Cucu menipu beliau, sedangkan UMNO tidak pernah terwujud dalam minda Cucu. Oleh itu, ikuti penjelasan Cucu seterusnya tentang Lokman Nor Adam. Baca juga beberapa buah artikel yang pernah Cucu tulis berkaitan dengan Lokman Nor Adam dulu .
  1. Lokman: Benarkah Tiada Lagi Keadilan Dalam Parti Keadilan
  2. Lokman: Perginya Wira Dari sebalik Tirai Perjuangan
  3. Lokman: Spekulasi Pembubaran KeADILan Paya Besar
  4. Lokman: Parti KeADILan Paya Besar Bakal Di Bubar
  5. Ezam: Jawab Sumpah Lokman Dulu, Sebelum Cabar Anwar

0 Komen Artikel Ini: