SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN DARI CMK SEISI KELUARGA | SEBARANG ADUAN DAN PERTANYAAN BOLEH PM 0 1 2 - 3 8 5 4 4 0 0 (CMK)

Dek Kerana Takutkan Fakta Tiba-Tiba MB Pahang Mengamuk Dan Kata Mahu Menyaman CMK Pula!

CMK sungguh terkejut apabila dimaklumkan oleh seorang sahabat pagi semalam bahawa Menteri Besar Pahang, Dato' Sri Adnan Yaakob mahu menyaman CMK kerana buat pendedahan panas isu Lynas. CMK pun hairan, kenapa MB tiba-tiba menyebut nama CMK ketika berucap di Perhimpunan Pagi Ke Arah Perkhidmatan Cemerlang. Beliau berkata demikian di Wisma Sri Pahang, dan disaksikan oleh ribuan kakitangan kerajaan yang berhimpun di situ. Turut mendengar kenyataan beliau itu ialah lebih 10,000 anggota perkhidmatan awam di seluruh negeri Pahang. Ini kerana program tersebut dirakamkan secara langsung oleh Radio Malaysia Pahang (Pahang FM) dan didengari oleh mereka yang turut berhimpun di lokasi-lokasi yang berkenaan. Dalam ucapannya MB secara jelas menghentam CMK dengan mengatakan CMK mennyamar sebagai "cucumatkilau" padahal ibu CMK berasal dari Gemencheh Negeri Sembilan dan hanya aayah CMK berasal dari Pulau Tawar Jerantut. Beliau juga dengan jelas mengatakan CMK kononnya menfitnah beliau kerana melibatkan adiknya dengan isu Lynas. Turut akan disaman ialan portal blog Pahang Daily Online (PDO) dan Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah Salleh. Perhimpunan yang berlangsung hampis satu jam itu khabarnya dijadikan wadah politik untuk belaiau membantai CMK dan YB Fuziah kononnya bercakap tidak berlandaskan fakta dalam isu Lynas. Paling melucukan dia juga mengatakan radiasi yang dihasilkan Lynas tidak merbahaya dan turut mendedahkan kononnya jalan tar yang menjadi tapak perhimpunan pagi itu juga mempunyai radiasi. Ramai kakitangan awam yang CMK temui menyatakan mereka simpati dengan kenyataan MB itu. Nampak benar dia kini ketakutan selepas satu persatu bukti kukuh yang memang ada unsur penyelewengan dalam projek Lynas itu sebenarnya. Ramai juga sahabat-sahabat yang menghubungi CMK dan terkejut dengan kenyataan MB itu. Namun, bagi CMK tiada apa yang mahu ditakutkan kerana kenyataan soal adik MB itu adalah berasaskan fakta yang telah termaktub dan bukan sekadar omongan kosong semata-mata. CMK bersedia untuk berlawan dengan MB Pahang di mahkamah jika itu yang beliau inginkan. Bagi CMK banyak lagi rahsia besar tentang projek ini akan didedahkan, bagi membuktikan kepada rakyat bahawa mereka semua telah ditipu dek permainan politik licik MB Pahang dengan kroni-kroninya dalam projek berbahaya ini. Gelanggang kini dibuka dan demi rakyat CMK tidak akan berundur. Perjuangan akan diteruskan walau pun getir rintangannya.

4 Komen Artikel Ini:

  • Anonymous says:
    Jun 7, 2011, 9:12:00 AM

    Apa bukti kukuh selama ini?

  • Anonymous says:
    Jun 7, 2011, 9:13:00 AM

    Kosong Komen kat sini sebab ini blog cari makan,

  • Miecyber says:
    Jun 8, 2011, 7:12:00 AM

    Tentang Lynas habis habisan.Stop Lynas !!!!

    Go Green or Go Sexy ?

  • Anonymous says:
    Jun 12, 2011, 12:09:00 AM

    Maaflah nak tanya cmk ikhlas
    ker apabila menulis sesuatu? Harap cmk tidaklah menghntam mb phg atas dasar marah krn tidak mendapat sesuatu yg d minta dan d harapkan.tetapi kalau dia hentam atas dasar tahu dan faham betul itu kita terimalah juga.