Saturday, April 5, 2014

Ugutan Sebar Video Lucah Matangkan Perjuangan Rakyat, Demi Keselamatan Harap Agar Sahabat Tidak Sebarkan Sesuka Hati !


Assalammualaikum WBT dan Salam Sejahtera, Kepada ahli keluarga, saudara-mara serta sahabat-sahabat facebook yang budiman, kira-kira BEBERAPA MINIT dari sekarang (seperti yang didakwa), video lucah yang kononnya membabitkan diri saya akan disebarkan kepada semua berdasarkan amaran yang telah dibuat oleh pihak yang menggugut saya sekiranya gagal membuat bayaran sebanyak USD5,000 seperti yang diminta jam 10.00 pagi ini.




Video yang berfurasi 1:45 minit itu akan memaparkan muka saya ketika memandu kenderaan kemudian sebahagian gambar "memegang alat sulit" yang kononnya milik saya. Gambar video berkenaan telah disunting dengan begitu teliti oleh pihak yang berkenaan bagi tujuan memalukan serta mematikan karier politik saya. 

Laporan polis telah dibuat di Balai Polis Indera Mahkota petang semalam, dan lewat malam tadi saya telah dipanggil untuk diambil keterangan oleh pihak polis di IPD Kuantan sekitar jam 10.00 malam. Segala maklumat berkaitan telah diberikan dengan jelas kepada pihak polis dan mereka mahu saya bersabar dan tidak membuat apa-apa bayaran kerana modus operandi pihak berkenaan sama dengan apa yang pernah berlaku kepada ramai orang sebelum ini. Cuma, ramai yang mendiamkan diri dan tidak melaporkan kepada pihak polis demi menjaga maruah masing-masing.Malah, kata polis ramai juga yang telah membuat bayaran kepada pihak yang mengugut terbabit secara diam. 



Persoaannya sekarang, bagamainakah gambar berkenaan disunting sebegitu baik oleh pihak terbabit?. Saya sendiri tidak menyangka boleh menjadi mangsa mereka kerana selama ini saya begitu berhati-hati dengan sindiket SCAM atau sebagainya. Namun kali ini mungkin nasib saya tidak baik dalam masa yang begitu singkat saya seolah-olah tidak sedar apa yang berlaku. Apapun, saya menafikan video lelaki memegang alat sulit itu dilakukan oeh saya. Ini kerana ketika kejadian saya memang sedang memandu dan dalam perjalanan untuk mengambil isteri saya dipejabat.



Kejadian dirancang sebaiknya, kerana jadual saya amat ketat pada hari semalam. Sebelah pagi dari jam 8.00 hingga 12.00 saya berada di Komplek Penyayang, Indera Mahkota untuk memantau mangsa banjir mendaftar nama di Pejabat Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi menerima sumbangan dana daripada Kerajaan UAE. 



Sekitar jam 12.15 tengahari saya berada di Restoran Kampung Tengah (Kedai Pauzi) untuk minum teh di situ bersama seorang sahabat Azam Abdul Rahman dan rakannya saudara Bard.


Foto arkib: Wajah sahabat blogger, Azam Abd Rahman

Ketika melihat facebook saya kelihatan seorang individu yang memakai nama  XING JIN yang kononnya dari negara China mahu ADD saya sebagai kenalannya. Sebelum ini dia pernah berbuat demikian tapi ditolak oleh saya. Namun, kali ini dengan begitu pantas saya add beliau. Selepas itu dia terus memuji saya dengan berbagai-bagai komen yang jelas bertuuan untuk membuatkan saya menjadi seronok berkawan dengannya. Saya bertanyakan soal kerjanya, soal pesawat MH370 kerana dia berasal dari China. 



Beliau memaklumkan dia bekerja sambilan sebagai Modeling dan menetap bersama saudaranya di Seoul, Koera Selatan. Dia kemudiannya mempelawa saya melihat gambar modellingnya dan mengajak saya menontonnya di SKYPE. Dia menyuruh saya halakan kamera ke arah muka saya agar dia dapat melihat dengan jelas siapa saya. Kerana ketika itu saya halakan kamera kepada sahabat saya Azam Abd Rahman. Kemudian saya menunjukkan tanda GOOD dengan jari, sambil terus menjamu selera bersama sahabat-sahabat.




Ketika itu saya meminta izin daripada rakan-rakan untuk beredar bagi mengambil isteri saya di pejabat, tambahan pula semalam ialah hari Jumaat dan  jam pula sudah menunjukkan hampir pukul 1.00 petang. Saya memandu kenderaan sambil tangan satu agi memegang iTab untuk melihat video yang beliau janjikan. 



Tiba-tiba dia menipu dengan menayangkan video lucah kepada saya yang memang jelas bukan diri beliau sebenarnya berdasarkan kepada paparan yang dibuat. Saya terkejut dan kemudian bertanya mana video modelling yang dijanjikan?. Video dimatikan dan selang beberapa minit kemudian dia sudah keluarkan amaran berupa ugutan kepada saya.


Paparan facebook isteri saya yang dibuat contoh ugutan

Antara ugutan terbabit dia mahu menyebarkan satu video lucah saya kepada  semua rakan facebook termasuk keluarga dan saudara mara saya. Saya terkejut, ketika itu saya masih dalam perjalanan untuk mengambil isteri saya di pejabatnya dekat Indera Mahkota. Saya bertanya, apa yang beliau mahukan. Dan dia terus menyatakan dia mahu wang sebanyak USD5,000 jika tidak mahu video berkenaan disebarkan. Saya ditontonkan video berkenaan dan sungguh terkejut apabila aksi seorang lelaki memegang alat sulit didalam kereta dipaparkan, dan wajah pada permulaannya ialah muka mirip  saya. Tapi anehnya, video berkenaan terhenti seketika sebelum suntingan dibuat dan bukannya Non Stop. 

Saya terus menelefon isteri saya dan memaklumkan perkara berkenaan. Mujurlah isteri saya memahami dan tidak melatah. Pihak berkenaan memberi tempoh dua jam kepada saya untuk membuat bayaran berkenaan melalui WESTERN UNION melalui nama seorang lelaki FILIPINA. 




Saya hairan dan terkejut, saya mengambil isteri saya dipejabat dan kemudiannya ke masjid untuk solat Jumaat, selepas itu saya terus membuat laporan di Balai Polis Indera Mahkota tentang perkara ini.


Laporan polis yang dibuat di Balai Polis Indera Mahkota

Sekitar jam 3.30 petang, saya membuat satu sidang media tergempar di Restoran Vista, sebelah BSN Indera Mahkota tentang perkara ini. Saya terjerat dalam situasi yang dirancang dengan baik oleh pihak yang berkenaan. Walau pun pada awalnya saya syak ia dilakukan oleh pihak luar, namun saya agak keliru apabila pihak berkenaan dilihat mempunyai hubungan juga dengan dua orang individu yang saya kenali. Apakah mungkin mereka juga menjadi mangsa sindiket ini agaknya.


Persoalannya apakah ia satu konspirasi politik terhadap saya?. Ada dua aspek yang memungkinkan di sini, pertamanya saya ada membuat kenyataan untuk kembali aktif dalam politik dalam masa terdekat ini. Malah ada juga yang marah bila paparan gambar saya bersama Menteri Besar Pahang tersebar baru-baru ini.Keduanya, saya juga ada mengatakan untuk bertanding jawatan Ketua Cabang PKR  pada pemilihan parti itu tidak lama lagi, berdasarkan kepada status saya masih lagi ahli PKR yang sah.



Kedua-dua spekulasi ini mungkin menyebabkan ada pihak yang curiga dan dengki, serta menyimpan dendam bagi menjatuhkan karier politik saya. Apapun, ia sekadar spekulasi yang menjadi kontroversi. Apapun ini hanya spekulasi semata-mata. Namun, hakikatnya apa yg berlaku kepada saya juga mungkin pernah berlaku kepada orang lain sebelum ini. Ia mungkin melibatkan sendikit antarabangsa yang dilakukan secara licik dan teratur oleh pihak berkenaan. Mereka memeras ugut dan meminta wang daripada individu yang berpengaruh. Modus operandinya, mengajak mangsa seperti saya berbual menggunakan video cam di SKYPE dan kemudian memanipulasi gambar video berkenaan dengan adengan lucah untuk mendapatkan wang sebenarnya. Inilah yang berlaku.
 
Foto dengan MB Pahang ini juga jadi kemarahan pihak tertentu

Saya memaklumkan kepada pihak polis dalam siasatannya malam tadi. Apapun, saya berharap ini bukanlah satu konspirasi jahat daripada rakan politik saya kerana saya kini berkawan dengan semua rakan-rakan daripada parti politik yang berbeza selepas mengundur diri dari PKR pada 11 Februari 2011 yang lalu. Persoalannya, jika tiada kaitan bagaimana dua individu terbabit boleh menjadi follower dan friends kepada XING JIN (indidividu yang mengugut saya) itu?. 

Lebih mengejutkan, menyedari perkara ini telah didedahkan di blog saya XING JIN dengan begitu pantas telah mengubah profail facebook beliau kepada XING WOO JIN



Kenapa dia berbuat demikian?. Malah, ugutan meminta saya membayar wang dalam masa dua jam telah dilanjutkan lagi sejak petang semalam selepas saya merayu. Kemudian dia memberi satu lagi peluang hingga jam 10.00 pagi ini. Maknanya, XING WOO JIN boleh berunding dalam masa yang sama mengugut.



Susulan daripada itu, saya juga akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Multimedia berkenaan perkara ini. Malah, saya juga telah menghubungi beberapa orang rakan HACKERS hebat seluruh negara untuk HACK akaun facebook beliau bagi membongkar IP ADREESS dan siapa XING JIN atau XING WOO JIN ini sebenarnya.




Memandangkan perkara ini telah dilaporkan kepada pihak polis, makanya saya berharap mana-mana sahabat yang menerima video berkenaan agar berhati-hati dan tidak menyebarkan kepada pihak lain demi keselamatan. Pihak polis memantau perkara ini dan mahu saya membuat satu lagi laporan sekiranya video bekenaan disebarkan selepas saya gagal membuat bayaran USD5,000 seperti yang diminta. 



Oleh itu, saya berharap agar sahabat DELETE video tersebut dan tidak sesekali menyebarkannya kepada rakan-rakan yang lain bagi mengelakkan masalah lebih besar timbul kemudian hari. Saya juga nasihatkan sahabat-sahabat agar berhati-hati menerima kenalan facebook baru daripada individu yang tidak dikenali kerana mungkin mereka adalah musuh kita yang bertujuan untuk menghancurkan masa depan kita sebenarnya. Kini karier politik saya mungkin mahu disekat oleh pihak-pihak tertentu kerana mereka takut kelantangan saya menyuarakan sesuatu isu akan membuka mata rakyat kelak.

Keduanya, jika menggunakan KAMERA pada laptop atau komputer, pastikan tidak menghalakannya pada muka anda jika bercakap dengan individu yang tidak dikenali. Mereka boleh melakukan apa saja asalnya mendapat WANG dan mahu menjatuhkan kita.

Sekian Harap Maklum dan Terima Kasih,

MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
(BLOGGER CUCUMATKILAU)

43 Komen Artikel Ini:

  • Anonymous says:
    Apr 6, 2014, 11:34:00 AM

    eleh yeke die edit..

  • Anonymous says:
    Apr 6, 2014, 11:39:00 AM

    Sendikit drg ni dah lme aku tau..dah ramai yg kne..tp yg pasti video tu bukan drg yg edit..tp atas perangkap nafsu sndri..hahaha

  • Anonymous says:
    Apr 28, 2014, 12:21:00 AM

    Brush up ur english please. Like seriously bro.

  • Anonymous says:
    Aug 8, 2015, 2:32:00 AM

    Serius bende ni...saya sudah terkena... RM3000...berhati-hati

  • abdul hanif says:
    Sep 7, 2015, 5:58:00 AM

    Kau bayar ke??

  • mohamad ehsan says:
    Sep 18, 2015, 1:54:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • mohamad ehsan says:
    Sep 18, 2015, 1:54:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • mohamad ehsan says:
    Sep 18, 2015, 1:55:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • mohamad ehsan says:
    Sep 18, 2015, 1:55:00 AM

    Adakah video2 tu akan tersebar ?atau cume ugutan sahaja..pls reply

  • Anonymous says:
    Jan 16, 2016, 2:12:00 PM

    Hati2, bro, ramai terkena, kawan sy sorang dah terkena, tp dia redha jer, tak bayar, dia biarkan tersebar...

    Untuk tambahan siasatan polis, boleh minta polis siasat sama acc fb bernama "Jannes Yee", salam satu acc SCAMMER tu juga...

  • Anonymous says:
    Jan 16, 2016, 2:18:00 PM

    FB acc nama "Jannes Yee" juga salah satu daripada SCAMMER yg memperdayakan mangsa...harab dpt membantu siasatan polis...

  • mohd aziz says:
    Jan 25, 2016, 3:24:00 PM

    salam..
    saya batu terkena apa yg saya perlu buat.. sy maseh menanguh pembayaran dia meminta 2000 dan saya cuma dapat memberi 500 sahaja...

    ye sy mengaku yg saya dalam video tersebut akibat nafsu saya...

  • al fahimie says:
    Feb 25, 2016, 11:14:00 AM

    bro..aku tengah kena ugut ni..dia kasi masa smpai pkul 1..

    yeah aku ikut nafsu..mintak maaf..mmg taubat tak buat daa pasni

    sekarang ni aku da deactivate fb aku..tpi still lagi dia boleh send dkt kawan2 ke?

    ada apa2 nasihat apa perlu aku buat?

  • al fahimie says:
    Feb 25, 2016, 11:18:00 AM

    https://www.facebook.com/people/Ashley-Akiyama/100011358159711

    ni link dia..

    berhati2 kepada smua jgn kena mcm aku..aku takkan bayar..aku tak tau apa akn jadi..aku bia je..pndai buat pndai tanggung rite..

  • Unknown says:
    Feb 25, 2016, 10:51:00 PM

    Sama bro.kwn kena hari ini.trus buat report polis.untuk dimajukn ke skmm

  • abe nizam says:
    Feb 25, 2016, 10:52:00 PM

    Sama bro.kwn kena hari ini.trus buat report polis.untuk dimajukn ke skmm

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:38:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:39:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:41:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:41:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:43:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:44:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:45:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • This comment has been removed by the author.
    Mohd Emmeer says:
    Feb 26, 2016, 7:45:00 AM

    This comment has been removed by the author.

  • U2 Okey says:
    Feb 26, 2016, 2:18:00 PM

    aku nye video aku rasa tak kena sebar..sbb kawan2 or family takde call or ckp pasal ape2 video pun

    apa aku buat aku 1st thing is bila dia kasi video tu

    1.cpat2 aku block dia kat fb
    2.friendlist aku aku block kasi only me
    3.deactivate acc
    4.tannguh ckp nak bayar(pdahal xpun nk byar) ,mintak masa dan kurang kan brapa kena bayar.
    5.dia tnggu dkat skype ...msg bgai2 ugut...so aku ambik detail dia kat situ
    6.aku buat report kat youtube utk link video aku tu harap2 smpat di block n also harap2 dia xambik la friendlist

    7.aku then block dia kat skype..

    ni mmg pengajaran utk kita smua..
    pling penting tgk friendlist awek tu kalo dia add..kalo dia lawa mesti la bnyk friend..ni kalo gmba takde org like bagai bohong la tu
    yeah manusia buat silap...pasni jgn buat da..mintak tobat

    salam

  • Anonymous says:
    Aug 19, 2016, 3:19:00 AM

    salam.. saya baru sahaja kena tadi.. and bende ni mmg tk boleh tidur malam.. fikirkan pasal bende ni.. jadi saya ikhtiar utk menggunakan cara U2 OKEY.. harap2 berjaya la.. saya taknak video ni tersebar luas.. Ya Allah.. bantu ni la saya serta mangsa2 yg telah kena.. kami mengaku kami telah bnyk buat dosa.. tapi.. kami pohon sangat.. jaga kan la aib kami.. sesunguhnya kami tergolong insan yg teraniaya.. in sya Allah.. dengan izin Allah.. Allah akan tutup aib saya serta mangsa2 yg lain.. amin

  • Anonymous says:
    Aug 24, 2016, 11:52:00 AM

    ramai yer yg kena

  • Anonymous says:
    Aug 24, 2016, 11:55:00 AM

    Anonymous Anonymous said...
    salam.. saya baru sahaja kena tadi.. and bende ni mmg tk boleh tidur malam.. fikirkan pasal bende ni.. jadi saya ikhtiar utk menggunakan cara U2 OKEY.. harap2 berjaya la.. saya taknak video ni tersebar luas.. Ya Allah.. bantu ni la saya serta mangsa2 yg telah kena.. kami mengaku kami telah bnyk buat dosa.. tapi.. kami pohon sangat.. jaga kan la aib kami.. sesunguhnya kami tergolong insan yg teraniaya.. in sya Allah.. dengan izin Allah.. Allah akan tutup aib saya serta mangsa2 yg lain.. amin

    bro apa tindakan bro sekarang apa cerita ? bayar ke ?

  • Anonymous says:
    Aug 25, 2016, 3:20:00 PM

    Aku tak bayar.. Hari ni dh genap seminggu lepas apa yg aku buat tu.. Tpi still tkde panggilan or mesej dri family aku.. Bagi siapa yg kena.. Korang tekan link ni

    https://community.skype.com/t5/Security-Privacy-Trust-and/Blackmail-scammer/td-p/2853839/page/2

    Bnyk tips diorang kongsi..
    Nasihat dari aku
    -Disconnect any contact between the scammer
    -Deactive Acc
    -Change semua username and password utk semua account korang
    -Bgitahu friend yg scammer kasi list.. Suruh diorang block akaun scammer
    -Block Scammer
    -JANGAN BAYARR
    -takut video kena sebar? Guna google alert
    -Lastly, tawakal

    Url yg aku kasi tu baca smpai yakin.. Pastu bru buat apa yg aku ckp tdi

  • Anonymous says:
    Oct 9, 2016, 8:58:00 AM

    Aku pun baru terkena malam td.. tak lena nak tidur.. betul ke dye akan sebarkan video?? Dan macam mana nak atasi masalah ni

  • Anonymous says:
    Oct 9, 2016, 9:12:00 AM

    Ade ke dye sebarkan video tu bro

  • Anonymous says:
    Oct 17, 2016, 6:15:00 PM

    Scammer mcm ni bukan saja dari luar, hati hati dgn scammer local, kebanyankannyan terdiri dari golongan gay, atau mereka panggil plu.mempermukan wanita di wechat facebook dan social meida lain. Akan ajak berborak, Dan bila dah selesa mereka akan mintak gambar gambar intimate. Selalu kes mintak bersetubuh dgn mereka kalau ugut aduan polis boleh bertukar ke duit. Dan mangsa yg dicari selalu lelaki yg strait. Tak semua golongan gay atau plu bergitu. Seperti juga mangsa mangsa perempuan yg kena bergitu dgn lelaki strait. Kalau niat nak buat jahat tak kesa la kan suka apa.

    Say pernah jd mangsa kes mcm ni dan ini, Untuk info sahaja.

  • Anonymous says:
    Oct 22, 2016, 1:47:00 PM

    Sampai skrg video tu xpenah dihantar...kira selamat la dari aib

  • rahman abdul says:
    Oct 26, 2016, 12:36:00 PM

    Bro sampai skrg ka diorg xpenah send video tu

  • rahman abdul says:
    Oct 26, 2016, 12:56:00 PM

    Bro sampai skrg ka diorg xpenah send video tu

  • rahman abdul says:
    Oct 26, 2016, 3:23:00 PM

    Skrg mcm mana dia post ka x...

  • rahman abdul says:
    Oct 28, 2016, 11:17:00 AM

    Kawan2 yg kena,mcm mana dia hantar xvideo pada kawan2 dgn fmly kat fb

  • rahman abdul says:
    Oct 28, 2016, 11:56:00 AM

    Salam bro mcm mana nak msg,sy perlu kan pendapat bro

  • Unknown says:
    Nov 1, 2016, 11:10:00 AM

    so far semua yg kene ade video dah disebarkan ker.??? please respond..

  • Unknown says:
    Nov 1, 2016, 11:10:00 AM

    so far semua yg kene ade video dah disebarkan ker.??? please respond..

  • rahman abdul says:
    Nov 1, 2016, 3:08:00 PM

    Bro kena juga gak ka..

  • rahman abdul says:
    Nov 1, 2016, 3:08:00 PM

    Bro kena juga gak ka..

  • abg naz says:
    Nov 29, 2016, 5:13:00 PM

    Aku oun tadi kena...adoi kali ke dua krna blackmail....memang malang nasib....harap tak tersebar lah...