SELAMAT DATANG KE BLOG PERIBADI BLOGGER CUCUMATKILAU (CMK)

Kemalangan Di Simpang Keratong, Lampu Jalan Gelap Jadi Salah Satu Punca !!

Saya terkilan apabila dimaklumkan lokasi jalan gelap akibat lampu rosak jadi salah satu punca kemalangan awal pagi tadi.

Sebab itulah bila lampu jalan rosak, terutamanya kawasan simpang jalan maka pihak bertanggungjawab perlu segera memperbetulkannya.

Kenapa dibiarkan terlalu lama? Saya selalu juga gunakan laluan ini untuk ke Johor. Memang gelap bila lampu jalan di simpang Keratong tidak berfungsi.

Sebab itu pemimpin setempat wajib segera melaporkan kepada pihak bertanggungjawab bila lampu jalan rosak terutamanya di kawasan simpang seperti yang berlaku awal pagi tadi.

Cuma pemandu kena berhati-hatilah jika berada dalam situasi seperti ini. Sudahlah jalan Keratong - Bahau agar teruk dan tidak rata di beberapa lokasi.

Saya pernah terjah kawasan ini dulu. Namun apakan daya, pihak yang sepatutnya ambil tindakan bukan saya tetapi mereka. Akhirnya apa yang saya takutkan berlaku.

Mujurlah bas terbabit terbabas dan melanggar belakang treler lalu terjunam ke dalam gaung. Bayangkan jika terlanggar depan treler, sudah pasti tragedi yang lebih dasyat akan berlaku sebenarnya.

Apa pun, saya harap dengan kejadian ini maka semua pihak perlu cakna bila lampu jalan di kawasan simpang tidak berfungsi atau rosak. Jangan dibiarkan atau tengok saja. Keselamatan orang ramai terutama pengguna jalanraya perlulah diutamakan.

Salam takziah untuk seluruh ahli keluarga mangsa yang terlibat. Moga roh mereka yang terkorban dicucuri rahmat dan ditempatkan lalangan orang2 beriman serta beramal soleh. Al-Fatihah. 


Suara Rakyat Marhaen,

MOHD SHUKRI B MOHD

RAMLI @ JAMALUDDIN

(People's Activist And

Freedom Journalist) 


Blogger CUCUMATKILAU

[ Wakil Rakyat Marhaen ]

https://cucumatkilau.blogspot.com


Penyelaras NGO Terjah

Angkatan Pembela Rakyat

[ A N G K A R A ]

https://skuadterjah.blogspot.com


Subscribe Channel CMK TV

https://youtube.com/@cmktvofficial?si=8oKMJbJDcvroNXIx


Like, Follow, Comment, Copylink, Repost Dan Subscribe TIK TOK https://www.tiktok.com/@cmkshukrieramly1?_t=8mTKTgNKycD&_r=1

0 Komen Artikel Ini: